شماره ۱۵۰۷ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر
صفحه را ببند
با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:
بهره برداری از سه هزار و264 واحد مسکن مهر در استان هرمزگان

 قائم‌ مقام وزارت راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در مراسم افتتاح مسکن مهر در بندرعباس عنوان کرد: تکمیل و تحویل سه هزار و 264 مسکن مهر در استان هرمزگان نشان از عملکرد خوب و رضایت بخش این اداره کل در استان دارد .
 به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، احمد اصغری مهرآبادی در این مراسم که با حضور استاندار و برخی از نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تقدیر از تمامی واحدهایی که برای ساخت مسکن مهر در کشور تلاش و همکاری میکنند گفت:در سطح کشور تا کنون 60 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی که 55 هزار و 500 میلیارد تومان از طریق بانک مسکن است اهدا و پنج هزار میلیارد از طریق بانک های عامل در شرف پرداخت است.
وی در ادامه بیان کرد: دو میلیون و 200 هزار واحد در شهر و از همین محل 420 هزار واحد در مناطق روستایی ساخته شده و تا به امروز دو میلیون و 400 هزار واحد کار ساخت آن به اتمام رسیده است. این مقام مسئول تصریح کرد: در کنار موضوع مسکن که اهمیت زیادی دارد و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هم به عنوان یک سیاست محوری در دستور کار دولت قرار گرفته، در دولت تدبیر و امید نیز تاکید زیادی بر تامین خدمات رونمایی و البته زیر بنایی شده است.
قائم‌ مقام وزارت راه و شهرسازی در امور مسکن مهر بیان کرد: بیش از هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس در سطح کشور اعتبار داده شده و نزدیک به 500 هزار مدرسه شروع به ساخت شده است. مهر آبادی اضافه کرد: حدود 400 باب مدرسه در سطح کشور افتتاح و بهره برداری شده است و در شهریور با دو باب مدرسه در استان هرمزگان حدود مدرسه افتتاح شده است.  وی ادامه داد: نزدیک به 500 باب مسجد شروع به ساخت شد که 320 ساختمان آن به اتمام رسیده، در کنار اینها 60 ساختمان کلانتری شروع کردیم و 15 واحد مرکز درمانی که تمام اینها از اعتبار  وزارت خانه راه و شهرسازی بود است.  این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به کمک هایی که دولت برای احداث مدارس در نظر گرفته و ابلاغیه هایی که برای استانداران ارسال شده در خصوص کمک به احداث مدارس امیدواریم که طرح ها انجام و مشکلات در حوزه فضای اموزشی تربیتی رفع شود. قائم‌ مقام وزارت راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در خصوص مسکن مهر نیز افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دولت ها رویکردهای متفاوتی در این زمینه داشته اند که بر اساس آن قانون های متفاوتی در این زمینه تصویب و اجرایی شده، که میتوان به قانون اراضی شهری، زمین های استیجاری و تولید و عرضه مسکن و ...اشاره کرد.
 مهر آبادی ادامه داد: با گذشت زمان و اجرای سیاست های مختلف تا به امروز و برنامه مسکن مهر ابتدا یک میلیون و 500 هزار واحد توزیع استانی شد و در ادامه این مسیر تا کنون دو میلیون واحد به اتمام رسیده است. وی با بیان اینکه راه ها و شرایط بسیار زیادی برای خانه دار شدن افراد دیده شده گفت: 50 هزار واحد با مجوز مجلس برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده همچنین برای تحویل خانه های باقی مانده از مسکن مهر نیاز به تکمیل اعتبار است که امیدواریم این اعتبار تخصیص یابد.

 


تعداد بازدید :  142