شماره ۱۵۰۷ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر
صفحه را ببند
کودک سه ماهه‌ای که سازمان ملل را به هم ریخت!

خانم جاسیندا آردن، نخست‌وزیر نیوزیلند که به تازگی فرزندش متولد شده، حرکتی جالب را با آوردن دختر سه‌ماهه‌اش به سالن مجمع سازمان ملل رقم زد.
به گزارش سی.ان.ان، عکس‌هایی از خانم آردن 38ساله منتشر شده که او را درحال بوسیدن و نوازش‌کردن فرزندش، «نیوه» در کنار همسرش کلارک گیفورد در محل نشست صلح نلسون ماندلا نشان می‌دهد.
آردن درحالی در این نشست صحبت می‌کرد که آقای گیفورد، همسر نخست‌وزیر نیوزیلند، بچه را در آغوش نگه داشته بود. آنها می‌گویند که مسئولیت اصلی نگهداری فرزندشان با آقای گیفورد است.
کلارک گیفورد در توییتر نوشت: «آرزو می‌کنم که ‌ای کاش می‌توانستم لحظه‌ای را ثبت کنم که هیأت ژاپنی وارد سازمان ملل شدند و از اتفاقات آنجا، یعنی زمانی که ما درحال عوض‌کردن پوشک فرزندمان بودیم، تعجب کردند.» او همچنین عکسی را از فرزندشان منتشر کرده که کارت شناسایی دیپلماتیک سازمان ملل بر گردن او آویخته و روی آن نوشته: «اولین فرزند نخست‌وزیر نیوزیلند».
سامانتا پاور، نماینده پیشین ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل، در زمان باراک اوباما در توییتر نوشت: «نمی‌توانم بگویم که سازمان ملل و دولت‌های حاضر در آن‌جا تا چه اندازه نیاز به چنین اتفاقی دارند.»
خانم آردن، نخست‌وزیر نیوزیلند در مصاحبه با نیوزیلند هرالد گفته است که این یک تصمیم مهم برای او بود که فرزندش را به مجمع عمومی سازمان ملل بیاورد.
او گفته است: «نیوه، اکثر اوقات در نیوزیلند پیش من است، اما وقتی بیدار می‌شود، ما باید او را پیش خودمان نگه داریم. در آن لحظه هم او بیدار بود و باید پیش ما می‌بود.»
آردن، نخستین رهبر جهان در 30‌سال گذشته است که در زمان روی کاربودنش، بچه‌دار می‌شود. او گفته است درحالی‌ که پیشگام رهبران دنیا در داشتن فرزند در زمان نخست‌وزیری است، پیش‌بینی کرد که این اتفاق روزی، عادی خواهد شد.»
خانم آردن کسی است که محدودیت‌هایی را در هزینه‌های وزارت خارجه ایجاد کرده است. او به نیوزیلند هرالد گفته است: «هیچ برنامه‌ای برای همراهی همسران در این سفر وجود ندارد؛ بنابراین ما درخواست حکم قضائی کردیم که همسرم باید در این سفر حضور داشته باشد تا از فرزندمان مراقبت کند. بنابراین حضور او در درجه اول برای مراقبت از نیوه است.»
خانم آردن می‌گوید: «مسأله اصلی این است که او به اندازه کافی می‌خوابد یا نه. بنابراین بسته به خواب نیوه، همسرم و دخترم ممکن است همراه من باشند، یا در هتل بمانند. البته نیوه خیلی می‌خوابد و ما نمی‌دانیم که چه زمانی ممکن است از خواب بیدار شود و شیر بخواهد، اما او بیشتر روزها می‌خوابد تا شب‌ها.»
خانم اردن ماه گذشته پس از غیبت 6 هفته‌ای بعد از زایمان، به دفتر کار نخست‌وزیری بازگشت. در آن زمان، معاون نخست‌وزیر، وینستون پیترز کار او را در نهاد نخست‌وزیری برعهده داشت.»
این زوج می‌گویند، گرچه آقای گیفورد نقش اصلی مراقبت از نیوه را برعهده دارد، اما خانم آردن مجبور است فرزندشان را با خود به دفتر نخست‌وزیری ببرد، چراکه فرزند آنها از شیر مادر تغذیه می‌کند.»
خانم آردن سال گذشته به‌عنوان رهبر حزبش در نیوزیلند انتخاب شد و او با شکست‌دادن بیل انگلیش، نخست‌وزیر پیشین، به جوان‌ترین نخست‌وزیر نیوزیلند در 150‌سال گذشته تبدیل شده است.
پیروزی او، نخستین پیروزی حزب کارگر پس از 9‌سال به شمار می‌آمد. او تنها 3ماه پیش از آنکه به‌عنوان نخست‌وزیر انتخاب شود، رهبر حزب کارگر شده بود.
جاسیندا آردن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ستایش ماندلا گفت: «اگر ماندلا توانست صلح را ایجاد کند، بقیه مردم آفریقای جنوبی هم می‌توانند. چیزی که باعث پیروزی ماندلا شد، توانایی او برای بخشیدن، تعهد او برای صلح و توانایی او برای رهبری جامعه و الهام‌بخشیدن به سایر افراد بود.»

 


تعداد بازدید :  235