شماره ۱۵۰۷ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر
صفحه را ببند
زنبیل

صادرات گوجه فرنگی ممنوع شد
تسنیم|وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخشنامه‌ای به سازمان‌های خود در استان‌ها اعلام کرد که صادرات گوجه‌فرنگی تا اطلاع ثانوی ممنوع است. در این بخشنامه آمده صادرات گوجه‌فرنگی از تاریخ ابلاغ نامه فوق‌الذکر تا اطلاع ثانوی ممنوع است و این موضوع باید به اطلاع تمام فعالان در حوزه تولید و فروش این کالا برسد. این در حالی است که قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر بالا رفته به‌طوری که بر اساس اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار قیمت هر کیلوگرم از این محصول در خرده‌فروشی تا 7 هزار و 500 تومان و در میدان مرکزی تا 5 هزار و 500 تومان افزایش
 یافته است.

مرغ ارزان شد اما هنوز گران است!
ایسنا| با ادامه روند صعودی قیمت مرغ در ماه‌های اخیر، در نهایت ستاد تنظیم بازار از تاریخ ۱۰ مرداد، قیمت هر کیلوگرم مرغ با ۹ درصد افزایش را حداکثر ۸۱۷۵ تومان تعیین کرد، اما این محصول همچنان به روند صعودی خود ادامه داد و به بیش از ۱۱ هزار تومان رسید که ۳۰۰۰ تومان گران‌تر از قیمت مصوب بود. البته با گذشت زمان قیمت این محصول مقداری کاهش یافت و به حدود ۱۰ هزار تومان رسید که مرغداران علت این کاهش قیمت را عرضه مرغ‌های درجه سه توسط دلالان عنوان کردند؛ چراکه به گفته آنها قیمت واقعی مرغ کیلویی ۱۱ هزار تومان است، چون بازار خوراک مرغ توسط دلالان اداره می‌شود و با قیمت‌های متغیر و افزایشی برای مرغداران تامین می‌شود. اکنون در پی ادامه روند کاهشی قیمت این محصول پروتیینی پر مصرف، قیمت به طور متوسط به کیلویی ۹۵۰۰ تومان رسیده و طبق آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی در تهران قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ نسبت به ماه قبلش ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

تخم‌مرغ گران می‌شود
مهر| رئیس هیأت ‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذاراستان تهران با بیان اینکه تخم‌مرغ طی روزهای آتی حدود ۶درصد گران می‌شود گفت: به دلیل درگیری با آنفلوآنزا وممنوعیت صادرات کالاهای اساسی، صادرات تخم مرغ متوقف است. قیمت تخم مرغ نسبت به  ۲۰ روز گذشته در مرغداری حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش یافته و هم اکنون میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری ۷۰۰۰ تا ۷۱۰۰ تومان است.»پورنبی درباره دلیل افزایش قیمت تخم مرغ گفته است:«با توجه به آغاز سال تحصیلی و افزایش تقاضا برای این کالا، پیش‌بینی می‌شود قیمت تخم‌مرغ طی روزهای آینده بین ۵ تا ۶ درصد افزایش یابد. افزایش تقاضا دلیل اصلی گران شدن تخم مرغ است و تولید هیچ مشکلی ندارد و روال عادی خودش را طی می‌کند.»


تعداد بازدید :  203