شماره ۱۵۰۷ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر
صفحه را ببند
باکس‌آفیس
فیلم‌های پرفروش ۲۰۱۸

سینمای جهان تا به اینجا وضعیت مالی و کیفی مناسبی را طی کرده است. هرچند فصل جوایز تازه در راه است و فیلم‌های مهم از این به بعد قرار است به نوبت روی پرده سینماها بروند، اما واقعیت این است که نیمه اول امسال هم فیلم‌های مهمی داشتیم که امتیازهای خوبی از منتقدان گرفتند. فیلم‌های پرفروش معمولا نیمه اول سال اکران می‌شوند و فیلم‌های محبوب منتقدان نیمه دوم. امسال ولی فیلم‌های پرفروش نیمه اول کارهای خوبی از کار درآمدند که منتقدان هم دوست‌شان داشتند. البته تعداد فیلم‌هایی که امتیازشان بالای 70 است به 10 تا نمی‌رسد. فیلم دهم جدول یعنی «تایتان‌های جوان به سینما می‌روند» (Teen Titans Go! To the Movies) امتیاز ۶۹ از ۱۰۰ را از منتقدان دریافت کرده است. این فیلم با فروش ۴۸.۲ میلیون دلار در رده شصت‌وسوم جدول فروش قرار دارد که ۱۹۲ فیلم در آن به چشم می‌خورند. فیلم‌های «فارنهایت ۱۱.۹» مستند مایکل مور و «انت من و زنبورک» (مرد مورچه‌ای و زنبورک) هم امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ گرفته‌اند و در مرز قرار دارند. فیلم ابرقهرمانی «انت من» با فروش بالای ۶۱۷ میلیون دلار در رده هفتم پرفروش‌ها قرار دارد و نهمین فیلم محبوب منتقدان در نیمه اول سال هم هست. در ادامه نگاهی انداخته‌ایم به چهار فیلم پرفروش.

آسیایی‌های ثروتمند دیوانه
یک کمدی رمانتیک با بودجه ۳۰ میلیون دلاری به فروش قابل توجهی رسیده: ۱۹۳.۳ میلیون دلار. نکته جالب‌تر اینجاست که نه کارگردان و نه بازیگران این فیلم، هیچ‌کدام از چهره‌های مطرح هالیوود نیستند، اما ماجرای این فیلم چیست؟ جان ام.چو کارگردان «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» داستان یک استاد دانشگاه دورگه آمریکایی- چینی را روایت کرده که برای ملاقات با خانواده نامزدش به سنگاپور می‌رود و آنجا وقتی کشف می‌کند که آنها از ثروتمندترین خانواده‌های سنگاپور هستند، شگفت‌زده می‌شود. فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام است که سال ۲۰۱۳ منتشر شده است.

ماموریت: غیرممکن- فال اوت
ششمین نسخه «ماموریت غیرممکن» هم مثل نسخه‌های قبلیِ خود به فیلمی پرطرفدار تبدیل شده است. انگار این ماموریت حالا‌حالاها ادامه دارد و تام کروز شخصیت اصلی داستان هم پیربشو نیست. کریستوفر مک‌کوآری با ساخت «ماموریت: غیرممکن- فال اوت» به فروش ۷۶۵.۸ میلیون دلاری دست پیدا کرده است. منتقدان درباره این فیلم نوشته‌اند: «این فیلم یک‌جور سرگرمی خالص مربوط به فرهنگ عامه است که نه تنها در طول فیلم نفس‌تان را حبس نگه می‌دارد که باعث می‌شود اگر در اعتمادتان نسبت به بلاک‌باسترهای تابستانی متزلزل شده بودید، دوباره به آنها ایمان بیاورید.»

بلککلنزمن
«فیلمی عصبانی و به همان اندازه سرگرم‌کننده»؛ این توصیفی است که برخی از منتقدان از «بلککلنزمن» داشته‌اند؛ فیلمی به کارگردانی اسپایک لی که فروش ۷۳.۱ میلیون دلاری داشته است. داستان فیلم اوایل دهه ۷۰ اتفاق می‌افتد. ران استالورث نخستین افسر پلیس سیاهپوستی است که در نیروی پلیس کلرادو استخدام می‌شود. همکارانش با او بدرفتاری می‌کنند و تبعیض نژادی در فضای نیروی پلیس بیداد می‌کند. استالورث نمی‌تواند طاقت بیاورد و درخواست می‌دهد که او را به عنوان نیروی نفوذی به خیابان‌ها بفرستند. او موفق می‌شود به درون سازمان کوکلوکس‌کلان نفوذ کند و به تدریج رئیس یکی از محله‌ها شود.

شگفت‌انگیزان ۲
«یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون دلار» رقم فروش قسمت دوم یکی از موفق‌ترین انیمیشن‌هاست. «شگفت‌انگیزان2» 14سال بعد از قسمت اول آن ساخته شد. برد بیرد (کارگردان) تولید قسمت دوم را عقب انداخت و در این مدت کارهای دیگری ساخت چون می‌خواست فیلم‌ها و سریال‌های ابرقهرمانی بیشتری ببیند و بیشتر روی قدرت‌های ابرقهرمانی این خانواده تمرکز کند. برخی از منتقدان هر چند فیلم را تحسین کردند، اما بر این باور بودند که همچنان به پای قسمت اول نمی‌رسد: «تفکر پیشرفته برد بیرد باعث می‌شود آن‌چه غالبا در دنباله‌ها اتفاق می‌افتد، اینجا شاهدش نباشیم. پر از ایده‌های سرگرم‌کننده و انرژی‌بخش است.»

 


تعداد بازدید :  260