شماره ۱۵۰۷ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# دربی # گوشمالی_سخت FATF#

صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران مدال‌آور بازی‌های آسیایی در واکنش به حادثه تروریستی اهواز بازتابی خیره‌کننده در جامعه و رسانه‌های بین‌الملل داشت. رهبری در این‌باره گفته بودند: «گوشمالی سختی به عوامل بزدل حادثه تلخ اهواز خواهیم داد» و به همین خاطر هشتگ گوشمالی هم در فضای مجازی داغ شده و مردم ایران منتظر واکنش نظام به این حادثه تلخ تروریستی هستند. پیش از این هم، بعد از حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی، رهبری اعلام کرده بود ایران به این اتفاق واکنش نشان خواهد داد و سیلی سختی به عوامل این حادثه خواهد زد و این وعده رهبر معظم انقلاب با حمله موشکی ایران به پایگاه‌های داعش عملی شد.

با نزدیک‌شدن به دربی 88 پایتخت فضای مجازی هم کم‌کم رنگ و بوی کری‌خوانی دید. هواداران پرسپولیس و استقلال علیه یکدیگر را می‌گیرد. درست است که این موضوع در تمام طول‌ سال وجود دارد اما طبیعتا در آستانه دربی شدت آن بیشتر شده و سرخابی‌ها همه‌جوره از خجالت هم درمی‌آیند. فقط کافی است هشتگ دربی را دنبال کنید، آن‌وقت متوجه خواهید شد که قرمز و آبی به چه شکل تندی علیه هم موضع می‌گیرند و حرف می‌زنند و کری می‌خوانند.

مدت زیادی است که اختلافاتی اساسی بین مسئولان کشور بر سر تصویب یا عدم تصویب طرح FATF وجود دارد. FATF یک سازمان بین‌دولتی است. «گروه ویژه اقدام مالی» که در ‌سال 1989 به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی 7» تشکیل شد، تا بررسی‌هایی درباره وضع قوانین مبارزه با پولشویی در بازارهای مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد. این گروه‌ سال 2016 گزارشی پرسروصدا درباره سیستم اقتصادی ایران منتشر کرد و از همان موقع به بعد شروطی خاص برای رهایی ایران از مشکلات اقتصادی بین‌المللی مطرح شد که ماجرای تصویب و اجرای آن در ایران هرچند وقت یک‌بار سوژه بحث می‌شود. حالا هم در روزهای اخیر این اتفاق تکرار شده و منتقدان اعتقاد دارند خارجی‌ها برای حل مشکلات ایران نباید نسخه بپیچند و موافقان ادعا دارند یکی از راه‌های اساسی کشور برای خروج از بحران درباره اقتصاد بین‌الملل تصویب این طرح و اجرای آن در ایران است.

 


تعداد بازدید :  150