شماره ۱۵۰۷ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر
صفحه را ببند
کله پزی ابن سینا با ارایه خدمات پاچه!

شهرام شهیدی طنزنویس

هنوز که هنوزه سال تحصیلی درست و حسابی شروع نشده است. بهانه‌های زیادی وجود دارد. مشخص نبودن سرویس مدارس، تمام نشدن کلاس‌بندی‎ها و ... باعث می‎شود مدارس هفته اول تق و لق باشد. البته دلیل مهمترش این است که فاصله اول مهر تا نخستین شنبه‎ بعد از آن یک جور بین‎ تعطیلی حساب می‎شود و الان ما در همان برهه حساس قرار داریم.در واقع اکثریت خاموش این جامعه، به بهانه فرزند سالاری این چندروز را هم تعطیل کرده و به گشت و گذار در دشت و دمن ادامه می‌دهند تا فرزند برومندشان با روحیه بهتری سال تحصیلی را شروع کند و در درس‌های کمتری تجدید شود. الان به من اشاره کردند که از مرحله پرت هستم و در نظام آموزشی دیگر تجدید و تک ماده نداریم و سیستم نمره دهی به این صورت درآمده:
« هانی درسِت خیلی محشره»،« نفسم کمی باید دقتت را بالا ببری اگر البته ددی صلاح بدونه»،« وای وای وای، من فدات بشم که تو ریاضی کمی مشکل داری»،« عزیزم اجازه بده به علت این که فرق ابرهای کومولوس با انتگرال را نمی‎دانی، من سرم را بکوبم به تخته.»
حالا از این قضیه که بگذریم با شروع مهر با چند بحران...باز از اتاق فرمان اعلام کردند نگوییم بحران. باشه. با چند مشکل کوچک مواجه خواهیم شد. که مهمترین آنها ترافیک است. البته خوب که فکر می‌کنم می‌بینم از اتاق فرمان درست ایراد گرفتند. معمولا مردم برای تابلوهای سردر مغازه‌شان می‌روند سراغ اسم‌های شاد و روحیه‌ساز. مثلا قنادی نسیم خوش، یا سوپر مارکت طبیعت. من حتی دیدم یک دوست عزیزی روی تابلوی مغازه‌اش نوشته بود کله‎پزی ابن سینا با ارایه خدمات پاچه. تحویل در منزل. حالا نمی‌دانم این تحویل همراه با نصب است یا  هزینه نصاب جدا حساب می‌شود. حالا البته حرف اصلی ما نام‌گذاری مناسب بود. چند روز پیش دیدم یک شهروند ارجمند اسم کافی‎شاپ خودش را گذاشته ترافیک. یعنی فکر کن به دوستت... ای بابا، چشم، به دوست هم‌کلاسی خودت بگویی عزیزم بریم ترافیک یک میلک شیک با هم نوش جان کنیم. همین نشان می‎دهد ترافیک دیگر برای ما بحران محسوب نمی‌شود، بلکه خودش تبدیل به فرصت شده. الکی هم نمی‌گویم. نخستین نکته مثبت ترافیک، کمک به افزایش آمار اشتغال در کشور است. وقتی ترافیک زیاد شود به نیروی پلیس بیشتری برای کنترل ترافیک نیاز داریم. در ترافیک ماشین‌ها بیشتر جوش می‎آورند و خراب می‌شوند پس باید به تعداد جرثقیل‌ها و مکانیک‌های سیار اضافه شود. در ترافیک دستفروشان بیشتر گل و آب معدنی می‌فروشند. همچنین تعداد فروشنده‌های سی دی های کپی غیرمجاز اضافه می‌شود که باز پلیس بیشتری می‌خواهد. من به نظرم از اول مهر و حجم ترافیکی که حتما همگی دچارش هستید می‌توان کارهای دیگری هم به این فهرست اضافه کرد. مثلا چون مردم فرصت واکس زدن ندارند بهتر است واکسی‌های عزیز بین ماشین‌های در ترافیک مانده تردد کنند. این طوری راننده مجبور می‌شود از ماشین خودش پیاده شود و کمرش حال بیاید و کفشش هم در این فاصله واکس می‌خورد. راستی یادم رفت بگویم با وجود ترافیک، تعداد پزشکان ارتوپد هم باید افزایش پیدا کند. گفتم ارتوپد یاد برخی وزرا نیفتید. طبق گفته ایشان، ما در تهران زندگی می‎کنیم و نیاز به ارتوپد نداریم. خودمان بلدیم.

 


تعداد بازدید :  179