شماره ۱۵۱۳ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر
صفحه را ببند
گفت‌وگو با کلاهبرداری که خودش را دانشمند جا می‌زد تا دختران دم‌بخت را فریب دهد
مرد‌ هزارچهره، نخبه و مخترع بود

شهروند|  نخبه است و دستگاه هم اختراع کرده است. قهرمان رباتیک هم شده بود. با این حال، بعد از اینکه سر شاخه‌های یک گروه گلدکوئیست پول‌های میلیاردی‌اش را بالا کشیدند، تصمیم به تبهکاری و سرقت گرفت. او دختران دم‌بخت را برای به دست آوردن پول انتخاب کرد. خودش را خلبان، دکتر، مهندس و دانشمند معرفی می‌کرد و با کرایه خودروهای مدل بالا و خرید هدیه‌های گران‌قیمت، از آنها پول‌های میلیونی می‌گرفت. 30 دختر را با همین شیوه فریب داد و حالا بعد از دستگیری، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» از پشیمانی‌هایش می‌گوید:  
  از چه زمانی شروع به کلاهبرداری کردی؟
از ‌سال 95 بود که شروع کردم. آن زمان بی‌پول بودم و به خاطر یک کلاهبرداری تمام سرمایه‌ام را از دست داده بودم.
  ماجرای کلاهبرداری چه بود؟
سال 87 بود که فریب گروه گلدکوئیست را خوردم. به خاطر اینکه پولدار شوم، تمام سرمایه‌ام را به این شرکت دادم. یک‌میلیارد و 200‌هزار تومان پول بود. آنها پولم را بالا کشیدند. کلی بدهی نصیبم شد. با کمک پدرم، 800‌هزار تومان بدهی را پرداخت کردم، ولی دیگر هیچ پولی نداشتم. برای همین تحقیق کردم و متوجه شدم که اعضای باند گلدکوئیست با برداشتن پول‌ها به آمستردام رفته‌اند. من هم با کلی سختی خودم را به آمستردام رساندم. کلی پول به قاچاقچیان انسان دادم تا آنها مرا از مرز رد کردند و به ایتالیا رسیدم. بعد از آن هم به آمستردام رفتم. در آن‌جا پول به یک‌نفر دادم تا کارهایم را پیگیری کند و در واقع وکیلم شود. خودم هم به ایران برگشتم، اما آن وکیل هم پولم را بالا کشید و دوباره سرم کلاه رفت.
  بعد از آن از دختران کلاهبرداری کردی؟
بعد از این کلاهبرداری بود که تصمیم گرفتم از راه نادرست پول دربیاورم. به سراغ دختران دم‌بخت رفتم و دست به کلاهبرداری از آنها زدم.
  با چه شگردی از دخترها پول می‌گرفتی؟
با آنها در سایت‌های همسریابی و فیس‌بوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شدم. خودم را دکتر، مهندس، دانشمند یا خلبان معرفی می‌کردم. بعد هم می‌گفتم قصدم ازدواج است. بعد از جلب اعتمادشان به بهانه ثبت‌نام خرید خودرو، از آنها  بین 2 تا 10‌میلیون تومان پول می‌گرفتم و متواری می‌شدم.
  بعد از فرار، تو را پیدا نمی‌کردند؟
من بعد از هربار فریب و کلاهبرداری خط موبایلم را عوض می‌کردم. آدرس هم که به کسی نمی‌دادم. برای همین مرا پیدا نمی‌کردند. تا الان حدود 30 تا 40 خط موبایل عوض کردم.
   دخترها چطور به تو اعتماد می‌کردند؟
بستگی به وضع مالی هر دختر داشت. به نسبت آن خودروهای مدل بالا مثل بنز را کرایه می‌کردم یا هدیه‌های گران‌قیمت مثل لوازم آرایش می‌خریدم. آنها هم خیلی زود فریب می‌خوردند و تصور می‌کردند من واقعا ثروتمندم و قصدم ازدواج است.
  فقط در تهران کلاهبرداری کردی؟
نه در شهرهای مختلف هم دست به کلاهبرداری می‌زدم. مثل اصفهان و شیراز.
  چقدر پول گیرت آمد؟
از 30نفر کلاهبرداری کردم و 300‌میلیون تومان پول گیرم آمد.
  با این پول‌ها چه کار کردی؟
پول حرام برکت ندارد. خودم هم نفهمیدم چطور خرج شد.
  شغلت چه بود؟
من فوق دیپلم الکترونیک دارم. مخترع بودم و ‌سال 87 یک دستگاه کنترل لوازم منزل از طریق تلفن‌همراه اختراع کردم. حتی اختراعم هم به نام خودم ثبت شده است. ‌سال 86 هم قهرمان مسابقات رباتیک کشور شدم.
  ازدواج کردی؟
بله. یک دختر 8ساله هم دارم، ولی همسرم به همراه دخترم مرا ترک کرده‌اند. از آنها خبری ندارم.
  خودت دختر داری، بعد دختران مردم را فریب می‌دادی؟
خیلی پشیمانم. کاش سایت‌های همسریابی را فیلتر می‌کردند. در این سایت‌ها خیلی راحت می‌شود بقیه را با دروغ‌پردازی فریب داد. می‌دانم کارم اشتباه بود، ولی چاره‌ای نداشتم. دوبار سرم کلاه گذاشتند و تمام پول‌هایم را از من گرفتند. چاره دیگری نداشتم.


تعداد بازدید :  458