شماره ۱۵۱۳ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر
صفحه را ببند
زندگی رویایی، دنیاتم و دنیامی!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس
[email protected]

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفته گداها در تهران روزی 4‌میلیون تومان درآمد دارند.
- یک مرد 48 ساله از خیابان جمهوری: من از محتکران کمال تشکر را دارم که با ادامه روند فعلی تورم -که البته به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خیلی هم نامحسوس است- و عدم افزایش درآمدهای ما قشر حقوق‌بگیر، کاری می‌کند که بخشی از همکاران ما زندگی کنار گدایان را تجربه کنند. خلاصه از اینجا نشد درآمد داشته باشیم از آنجا. مهم این است که کارهای شما، عده بیشتری را به سمت 4‌میلیون تومان در روز سوق می‌دهد.
- یک  گدا  سر چهارراه سیروس: اووووو، حالا همیشه شعبون یک بارهم رمضون. بعدش هم مگه چقدر میشه؟ روزی دویست‌وخرده‌ای دلار دیگه این حرف‌ها را نداره.
- یک مرد کارمند از میدان ونک: برای کلیه مسئولان یک بیت شعر می‎خوانم و رفع زحمت می‎کنم. مسئولان محترم، ما از طلابودن پشیمان گشته‎ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید. بالاغیرتا این یک کار را انجام دهید.
- یک خانم پرستار از میدان آزادی: پس آن آقایی که گفته بود ما باید از یمنی‌ها یاد بگیریم و لنگ بپوشیم و نان خشک بخوریم، درواقع آن‌چه ما در آینه نمی‎دیدیم را در خشت خام دیده بود. او با ترغیب ما به برگزیدن این سبک زندگی می‌خواست به روزانه 4‌میلیون تومان درآمد برسیم.
- یک مرد بازنشسته از میدان گمرک: بله بله. فرموده بودند ما خودمان انتخاب کردیم. درست گفته بودند. اگر من هم جای کارمندی، گدایی را انتخاب کرده بودم، الان جلوی عروس و داماد و نوه‌ها شرمنده نمی‎شدم.
- یک فعال اقتصادی از سرگذر لوطی صالح: به نظر می‌رسد این حجم چرخش سرمایه در روز نیاز به یک موسسه مالی اعتباری توپ دارد. به فکر افتادم با احداث موسسه مالی اعتباری «گدا بانک» سرمایه این عزیزان را به سمت تولید و اقتصاد سوق بدهم و با جمع‌آوری این سرمایه از گداهای محترم، به تاجران و سرمایه‎گذاران، وام کلان اعطا کنم.
- آقایی که می‌خواست شماره ملی‌اش را برای ثبت‌نام خودرو بفروشد از بیرون از استودیو برنامه حالا خورشید: ‌ای بابا، این گدایان محترم تهرانی کدملی نیاز ندارند؟  
- پسر جوان پشت بیمارستان سینا: ددم وای من کلیه‌ام را فروختم 10‌میلیون تومان، یعنی دو روز کار این برادران گدا در بازار؟
- یک رئیس‌جمهوری سابق از تلفن عمومی نارمک: نقشی که من در بهبود شرایط زندگی این شهروندان عزیز داشتم، انکارناپذیر است. من کاری کردم این جماعت بیشتر شوند و با توجه به افزایش تعداد گدایان و درآمدشان، درواقع من به افزایش سطح درآمد و رفاه ایرانیان کمک کرده‌ام.


تعداد بازدید :  403