شماره ۱۵۱۳ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر
صفحه را ببند
جهانگیری در مراسم افتتاح 1700 مدرسه در سراسر کشور مطرح کرد:
به خاطر مشکلات از ملت عذرخواهی می‌کنم

شهروند| معاون اول رئیس‌جمهوری صبح دیروز در مراسم افتتاح 1700 مدرسه در سراسر کشور به نمایندگی از دولت از وضعیتی که حاکم بر کشور است، عذرخواهی کرده و وعده داده که تا چندماه آینده آرامش به جامعه و میان مردم بازخواهد گشت.
مصاف ایران با آمریکا
جهانگیری با اشاره به حضور رئیس‌جمهوری در سازمان ملل و شرایطی که دولت جدید آمریکا برای ایران ایجاد کرده، گفت:   کشور در شرایط خطیری قرار دارد که البته به معنای شرایط دشوار است نه بن‌بست. یک کشور زورگو مثل آمریکا فشار سیاسی، ‌اقتصادی، روانی و رسانه‌ای را به کشور ما تحمیل کرده است. وی در ادامه گفت: مجمع عمومی سازمان ملل یک نمونه از مصاف ایران و آمریکا بود.
نمایش ناکام آمریکا  در جلسه شورای امنیت
معاون اول رئیس‌جمهوری در مورد جلسه شورای امنیت گفت که «ما در جلسه شورای امنیت حضور نداشتیم، اما جلسه این شورا به یک نمایشی از مظلومیت ایران و بی‌منطقی آمریکا تبدیل شد. به جز آمریکا سایر اعضای شورای امنیت از استدلال و قانون‌مندی ملت ایران و بی‌منطقی آمریکا سخن گفتند. همین جلسه کفایت می‌کند تا نشان دهد ایران در چه جایگاه منطقی قرار گرفته است.» استدلال جهانگیری به جلسه شورای امنیت سازمان ملل بوده که آمریکا سرمایه‌گذاری و تلاش زیادی را تدارک دیده بود تا بتواند ایران را در قبال خواسته‌های خود تسلیم کند. این شوی ترامپ البته با پاسخ منفی بسیاری از کشورها ناکام ماند. نقش کشورهای اروپایی حامی برجام نیز در این ناکامی آمریکا بسیار اثرگذار بود.
شرایط دشوار زندگی مردم
جهانگیری در ادامه با اشاره به اینکه می‌دانیم شرایط کشور دشوار است و مردم با سختی و مشکلات مواجه‌اند،‌ اظهار کرده که «بخشی از این سختی‌ها نتیجه تحریم‌ها و فشارهای آمریکاست، اما آن‌چه که اهمیت دارد این است که ظرفیت و پتانسیل زیادی وجود دارد.» نه‌تنها معاون اول رئیس‌جمهوری، بلکه رئیس‌جمهوری و بدنه دولت بارها بر مسأله دشواری زندگی مردم تأکید کرده‌اند. عمده راهکار دولت هم جهت برون‌رفت از این فضا، همکاری خود مردم و ورود نخبگان بوده است. امری که در ماه‌های آینده مشخص می‌کند که این همکاری چه نتایجی به دنبال خواهد داشت.
مشکلات قابل حل
جهانگیری در ادامه  گفته که «به کشور فشار روانی وارد می‌کنند و عده‌ای هم از این فشار روانی سوءاستفاده می‌کنند، ‌اما برنامه‌ریزی درستی که انجام شده، این مشکلات حل می‌شود. به خاطر برخی کمبودها و مشکلات از ملت عذرخواهی می‌کنم.» سوءاستفاده‌کردن از اعمال فشار روانی بر کشور البته حرف جدیدی نیست؛ پیش از این رئیس‌جمهوری هم به موارد زیادی از این قبیل سوء‌استفاده‌ها اشاره کرده است؛ اعتراضات خیابانی دی‌ماه 96 نمونه‌ای از اقدامات روانی علیه آرامش کشور بوده که بارها به آن اشاره شده است.  


تعداد بازدید :  388