شماره ۱۵۱۳ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر
صفحه را ببند
غرفه شلوغ هلال‌احمر در نمایشگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح

نمایشگاه تخصصی دستاوردهای طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حاشیه سومین جلسه شورای‌عالی سیاست‌گذاری قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح روز گذشته با حضور جمعی از وزرا و روسای دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی کشور  در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، این نمایشگاه با هدف عرضه و نمایش دستاوردهای برخی دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله جمعیت هلال‌احمر و نیز تبادل تجربیات و هم‌اندیشی سازمان‌های مختلف در امر کمک به مهارت‌آموزی کارکنان و سربازان وظیفه در ایجاد شرایط اشتغال برای جوانان در طول خدمت مقدس نظام وظیفه دایر و مورد استقبال مقامات حاضر در جلسه شورای سیاست‌گذاری قرار گرفت.
سردار سرلشگر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه این ستاد و نیز دکتر علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر که پیش از این در تفاهمنامه‌ای به‌منظور ارایه آموزش همگانی به بیش از ۵۰۰ هزار تن از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حوزه آمادگی در برابر مخاطرات اعلام آمادگی کرده بودند، از جمله بازدید کنندگان نمایشگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، از جمله غرفه معاونت آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر بودند و در این زمینه توضیحات لازم در زمینه فعالیت‌ها و دستاوردهای آموزشی و پژوهشی هلال‌احمر از سوی دکتر احمد سلطانی، مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی این معاونت ارایه شد.   سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از غرفه جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: توانایی و ظرفیت هلال‌احمر در خصوص آموزش همگانی قابل تحسین است و ستاد کل نیروهای مسلح بستر مناسب را برای آموزش‌های لازم در این بخش به کارکنان وظیفه و سربازان تحت نظر خود در دوره‌های آموزشی ابتدای خدمت فراهم کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد که تفاهمنامه مشترک ستادکل نیروهای مسلح با جمعیت هلال‌احمر موجب ارتقای آموزش کارکنان وظیفه و آمادگی آنان در برابر انواع مخاطرات، حوادث و بلایا شود.
دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در بازدید از این نمایشگاه و شرکت در سومین جلسه شورای‌عالی سیاست‌گذاری قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: ارایه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به مردم، وظیفه جمعیت هلال‌احمر است، اما این مجموعه به تنهایی و بدون کمک سایر نهادها نمی‌تواند این رسالت مهم را محقق کند.
وی افزود: به این منظور جمعیت هلال‌احمر با ستاد کل نیروهای مسلح برای آموزش سالانه حدود 400 تا 600 هزار مشمول خدمت سربازی که وارد سیستم نظام وظیفه یا فرآیند معافیت از خدمت می‌شوند، تفاهمنامه همکاری امضا کرده که به زودی اجرایی خواهد شد.
دکتر پیوندی افزود: سربازان وظیفه براساس این تفاهمنامه، دوره‌های 40 تا 50 ساعته امداد و کمک‌های اولیه را در بدو خدمت خود می‌گذرانند تا بتوانند در دوره خدمت و پس از آن در صورت نیاز به خود، خانواده و جامعه خدمت  کنند و امدادرسانی داشته باشند.
وی با اشاره به تجربه مشابه جمعیت هلال‌احمر در بخشی از مدارس کشور در قالب  طرح دانش‌آموز آماده در روزهای سخت (دادرس)، تاکید کرد: اگر بتوانیم این گونه آموزش‌ها را در جامعه به‌درستی فراگیر کنیم، مردم برای پیشگیری از حوادث توانمند شده و خسارات ناشی از حوادث به شدت کاهش پیدا می‌کند.
وی گفت: برای فراگیر شدن این آموزش‌ها در جامعه، آموزش گروه‌هایی مانند سربازان و سایر کادر نیروهای مسلح، دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران و اصناف مختلف در تعامل با سازمان‌ها و نهادهای ذیربط واجد اهمیت است.

 


تعداد بازدید :  120