شماره ۱۵۱۳ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر
صفحه را ببند
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی از مردم سیب و سوران می‌گوید
مردمی که در اوج نیازمندی هیچوقت نیازشان را ابراز نمی‌کنند

چهارم مهرماه سال جاری و در ادامه حضور کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان مرکزی در استان سیستان و بلوچستان، تیمی متشکل از پرسنل و خیران داوطلب این جمعیت عازم مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان سیب و سوران شدند. علیرضا محمودی  معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی به «شهروند» گفت: یکی از مهمترین کارهای این سفر توزیع عینک طبی رایگان بین خانواده‌های نیازمند مناطق محروم شهرستان سیب و سوران بود؛ داود منتظری اپتومتریست و عینک‌ساز و خیر داوطلب اراکی جمعیت هلال احمر استان مرکزی که کاروان سلامت این استان را همراهی کرده بود پس از انجام بینایی سنجی مردم محروم بخش هیدوچ شهرستان سیب و سوران، تعداد ۲۰۰ جلد عینک طبی به خانواده‌های نیازمند اهدا کرد. وی افزود: سایر اعضای خانواده منتظری متشکل از همسر، پسر و عروس ایشان در این سفر ما را همراهی می‌کنند و با حضور در مناطق محروم عشایری شهرستان سیب و سوران اقلامی حمایتی از جمله بسته‌های غذایی، لوازم‌التحریر، کفش و اسباب بازی را به مردم منطقه هدیه دادند. کاروان سلامت استان مرکزی در ادامه حرکت نذر آب به سیب و سوران اعزام شد که علاوه بر اپتومتریست، شامل متخصص داخلی و دندانپزشک و تکنیسین دارو و تعدادی پرستار بود. به طور کلی تیم20 نفره سلامت استان مرکزی به سیب و سوران رفتند و در طی چند روز اقامت مردم را معاینه و مشکلات سلامت آنها را درمان کردند. فقر ویتامین و آهن از جمله مشکلات شایع مردم محروم روستانشین عنوان شده است. به گفته معاون داوطلبان هلال احمر استان مرکزی جمعا 50 میلیون دارو بین مردم توزیع و 15 میلیون تومان هدیه نقدی به صورت کارت هدیه به مردم داده شد.
محمودی معتقد است علاوه بر نیازهای سلامت و بهداشت آب، نیاز فرهنگی مردم منطقه هم قابل توجه است؛اهالی این منطقه اغلب اهل تسنن هستند و در توزیع امکانات و محدودیت‌ها بسیار مشکل دارند؛ به طوری که در یک روستا آب و برق هست ولی در روستای دیگر که در 10 کیلومتری آن قرار دارد، نه آب هست و نه برق. هلال احمر بر اساس ماموریت خیرخواهانه خود ، 100 بسته مواد غذایی هر کدام به ارزش 80 هزار تومان، 200 بسته کیف و کفش و لوازم‌التحریر هر کدام به ارزش 130 هزار تومان به مدد داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی بین مردم این منطقه توزیع کرد.
به گفته این مسئول هلال احمر با توجه به اینکه مردم سیب و سوران بسیار نجیب و قانع هستند و از هوش و ذکاوت بسیار خوبی برخوردارند، توجه به نیازهای آموزشی و فرهنگی آنها بسیار اهمیت دارد به طوری که باید زیرساخت‌های آموزشی برای روستاییان فراهم شود. مناعت طبع مثال زدنی و بسیار بالای مردم سیب و سوران چیزی بود که توجه همه ما را جلب کرد؛ مردمی که در اوج نیازمندی هیج وقت نیازشان را ابراز نمی‌کنند و به چیزی که برایشان می‌رسد قانع و شکرگزار هستند.

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 0 موافق
عدالت برای همه

تعداد بازدید :  408