شماره ۱۵۱۳ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر
صفحه را ببند
زنبیل

حذف قیمت رب تخلف است
ایسنا| طی هفته‌های اخیر در پی افزایش قیمت گوجه‌فرنگی و صادرات آن، رب گوجه‌فرنگی نیز با افزایش قیمت همراه شد و هر قوطی در برخی برندها و مغازه‌ها تا ۲۰ هزار تومان هم قیمت خورد و در سایت‌های فروش نیز بیش از ۲۴ هزار تومان هم اعلام شد. در این میان قیمت از روی برخی قوطی‌های رب گوجه‌فرنگی حذف و محصول به صورت توافقی به واحدهای عرضه شد و واحدهای صنفی محصول را با قیمت تشخیصی خود به مشتریان عرضه می‌کنند که باعث شده این محصول با قیمت‌های غیر واقعی و متفاوت در هر مغازه فروخته شود. محمد میررضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در این باره گفته است:« قیمت هر قوطی رب گوجه فرنگی بالاتر از ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان تخلف است و واحدهای تولیدکننده موظف به درج قیمت محصول خود هستند. عدم قیمت‌گذاری و درج قیمت روی بسته‌بندی محصول تخلف است و با متخلفان برخورد می شود.»

برنج دونوج مازندران وارد بازار شد
ایرنا| برنج « دونوج» مازندران با آغاز برداشت شالی از حدود 30هزار هکتار از شالیزارهای استان وارد بازار شد. این محصول از پرورش دوباره ساقه‌های شالی پس از برداشت محصول اول به دست می‌آید که قیمت بالایی هم دارد. علت بالا بودن قیمت برنج دونوج در مقایسه با دیگر ارقام، تولید آن به صورت بیولوژیکی و استفاده نکردن از سموم، برخورداری از ارزش غذایی زیاد،کیفیت بهتر و داشتن عطر و طعم مناسب‌تر است.برنج طارم محلی دونوج که این هفته به بازار آمده است در حال حاضر به طور متوسط حدود هرکیلوگرم 125تا 130 هزار ریال خرید وفروش می‌شود.

فروش لوازم خانگی ایرانی به نام خارجی
ایرنا| چند روزی است که شنیده می‌شود در اطراف تهران کالاهای بی‌کیفیت چینی یا تولیدات زیرپله‌ای با بسته‌بندی‌های شیک با عنوان برندهای معتبر و شناخته شده در کانال‌های اجتماعی تبلیغ و عرضه می‌شود.«محمد طحان پور» رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این باره می‌گوید:«پس از نوسان نرخ ارز دیگر قاچاق کالا از شهرهای مرزی به صرفه نبود و بنابراین بسیاری  از افراد کالاهای باکیفیت تولید داخل را در اطراف تهران با بسته‌بندی‌های جدید و نصب برندهای خارجی و گارانتی‌های نامعتبر با چندین برابر قیمت می‌فروشند. این افراد با خرید شماره‌ تلفن‌هایی که مربوط به شهرهای مرزی است، پیامک‌هایی را با مضمون خرید کالاهای بانه‌ای و مرزی ارسال می‌کنند و از این طریق پول‌های کلانی به دست می‌آورند. البته تولیدکنندگان این کالاها نه تنها تمایلی به برخورد با این موضوع ندارند بلکه خوشحالند که می‌توانند کالاهای با کیفیت خود را بفروشند.»


تعداد بازدید :  205