شماره ۱۵۱۳ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# سقوط_دلار # عاقبت_احتکار #طمع #گرانی # یک_پرسپولیس_یک_ایران # علیرضا_فغانی


سقوط خیره‌کننده قیمت دلار و هجوم مردم برای فروش دلارهایی که با قیمت بیشتر خریده بودند برای جلوگیری از ضرر مالی، به مهمترین سوژه بحث کشور در 48 ساعت گذشته تبدیل شده است. در شرایطی که قیمت دلار در ماه‌های اخیر با سرعتی عجیب به نزدیک 20 هزار تومان هم رسید، در دو روز گذشته به یکباره قیمت ارز سقوط کرد و مردمی که چند روز قبل دلار 17 تا 18 هزار تومنی در بازار آزاد خریده بودند،  با بی‌توجهی صرافی‌ها برای خرید دلار آنها روبه‌رو هستند. جالب اینجاست که در بازار آزاد هم کسی دلار مردم را در مقطع ابتدایی سقوط قیمت بیشتر از 12 هزار تومان نمی‌خرد و دیروز هم در خبرها آمد که خرید دلار مردم ضرر کرده، به 7 هزار تومان هم در برخی شهرها رسیده است. در همین رابطه اگر هشتگ دلار و سقوط دلار را دنبال کنید، متوجه واکنش‌های مردم هم خواهید شد.

سقوط دلار به قدری سروصدا در کشور به راه انداخته که هشتگ‌های مختلفی درباره آن داغ شده است. یکی دیگر از موارد مهم مورد بحث پیرامون این موضوع توییت‌های مختلف کاربران در واکنش به تصمیماتی است که در مواقع بحرانی مردم ایران می‌گیرند. در روزهای اخیر هم انتقادهای زیادی از هجوم مردم برای خرید دلار و کالاهای گران‌شده و احتکار اجناس انجام شد و حالا ضررهای سنگینی که به تعداد زیادی از مردم به خاطر سقوط قیمت ارز وارد شد، شرایطی را فراهم کرد که هشتگ عاقبت احتکار هم داغ شود و مردم با استفاده از کلیدواژه طمع آن‌چه که بر سر آنهایی که طمع سودکردن داشتند را حقشان بدانند. نکته بعدی هم درباره گرانی‌های به وجود آمده و بالا رفتن قیمت اجناس مختلف است که بازار را با بحران مواجه کرد. حالا که دلار ارزان شده، مردم واکنش‌های زیادی به گرانی‌ها داشته‌اند و خواهان پایین آمدن قیمت تمام اجناس و چیزهایی هستند که به شکلی حیرت‌انگیز در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بالا رفته بود.

در هیاهوی سقوط قیمت ارز و دلار فوتبالی‌ها به خاطر بازی حساس پرسپولیس در برابر السد این هشتگ را مثل روزهای اخیر داغ نگه داشتند و با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقه تعداد توییت‌ها رفته‌رفته با هشتگ پرسپولیس بیشتر شد. نکته قابل توجه اقدام هماهنگ کاربران پرسپولیسی در واکنش به کمپین بزرگ قطری‌ها برای حمایت ویژه از السد بود که آنها هم در جواب این اتفاق هشتگ یک پرسپولیس یک ایران را برای حمایت از سرخپوشان داغ کردند و توییت‌های زیادی با آن منتشر کردند.

کارشناسی داوری دربی در برنامه نود باعث حمله هواداران پرسپولیس به علیرضا فغانی، داور سرشناس بین‌المللی فوتبال ایران شد. به هر صورت وقتی هواداران پرسپولیس متوجه شدند که فغانی به صورت رسمی یک پنالتی آنها را اعلام نکرده و آرمین سهرابیان را هم در طول مسابقه از زمین اخراج نکرده است،  به شدید‌ترین شکل ممکن علیه این داور موضع گرفتند و شبکه‌های مجازی پر شد از انتقاد پرسپولیسی‌ها به فغانی و دامن زدن به حمایت‌شدن استقلال از سوی مسئولان! البته ویدیوی حمله علیرضا فغانی به کارشناس برنامه نود و صحبت‌های او که گفته بود لیگ ایران برای او مهم نیست هم باعث انتقادهای زیادی از او شد.


تعداد بازدید :  188