شماره ۱۵۱۳ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر
صفحه را ببند
بازداشت دوباره تهیه‌کننده جنجالی

پولاد امین| روز گذشته کافه سینما به نقل از رسانه‌ هفت راه خبر از بازداشت، یکی از سرشناس‌ترین تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران سال‌های اخیر سینمای ایران داد. تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاری که در سال‌های اخیر نامش با ماجراهای مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان گره خورده و در عین حال سرمایه شماری از بهترین فیلم‌ها و سریال‌های این سال‌ها را تأمین کرده بود.
باشگاه خبرنگاران جوان در مقدمه مطلبی که در این باره تنظیم شده بود، نوشت: محمد امامی بزرگترین اسپانسر سلبریتی‌ها در پنج ‌سال گذشته بود و دامن بسیاری از افراد را به پول‌های مشکوک آلوده کرد. حالا وقت آن می‌رسد که درباره این مسائل پاسخگو باشند. این رسانه همچنین خبر داده که دستگیری امامی مربوط به مدتی قبل می‌شود و آن‌چه اکنون رخ داده اعلام رسمی خبر است.
همزمان با این خبر کافه سینما گفت‌وگویی را با سعید سعدی، تهیه‌کننده فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده، منتشر کرد با تیتر «ریز درصدهای سرمایه‌گذاران مغزهای کوچک زنگ‌زده از زبان تهیه‌‌کننده‌اش» آن نیز به نقل از رسانه‌ای دیگر، این‌بار سایت یا برنامه‌ای به نام کات که در آن تهیه‌کننده این فیلم هر گونه ارتباطی میان این فیلم و سرمایه‌گذار بازداشت‌شده -به استناد خبر سایت کافه ‌سینما- را رد کرده و خیلی شفاف گفته بود که 36‌درصد سرمایه این فیلم را خودش، 14‌درصد را یکی از دوستان تئاتری، 20‌درصد را هومن سیدی و 30‌درصد سرمایه این کار را نیز علی اسدزاده، مدیر شرکت تصویرگستر پاسارگاد، تأمین کرده که این شرکت نیز نه در مرحله پیش‌تولید که زمانی وارد پروژه شده بود که مشکلات مالی ادامه کار فیلم را با دشواری مواجه کرده بود.
این گفت‌وگو که به شکل شگفت‌انگیزی چند دقیقه بعد از بارگذاری از سایت کافه سینما حذف شد، پاسخی بود به ادعاهایی که فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده را متعلق به همان سرمایه‌گذاری عنوان می‌کردند که در چند ‌سال اخیر با فیلم‌هایی چون ابد و یک روز؛ خوب، بد، جلف؛ کاناپه، خوک و مصادره حضوری قدرتمند در سینمای ایران داشت.
بی‌شک در روزهای آتی این ماجرا داستان‌های دنباله‌داری را در سینمای ایران به‌وجود خواهد آورد.


تعداد بازدید :  306