شماره ۱۵۱۴ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر
صفحه را ببند
با مشهورترین خیابان‌های دنیا آشنا شوید
از پیچ‌های تند تا محل گذر جان لنون!

در بیشتر شهرهای معروف دنیا معمولا یک یا دو خیابان به جهات مختلف از بقیه مشهورترند. دلایل این شهرت نیز معمولا سیاسی، اقتصادی، هنری یا صرفا توریستی است. در این مطلب تعدادی از این خیابان‌های معروف که برخی‌شان شهرتی جهانی و سرسام‌آور دارند را با شما مرور می‌کنیم.  
خیابان شانزه‌لیزه|  پاریس
این خیابان با سینماها، کافه‌ها، مغازه‌های لوکس و درخت‌های بلوطش ازجمله مشهورترین خیابان‌های پاریس است. شانزه‌لیزه یکی از معتبرترین بلوارهای پاریس به لحاظ ابعاد اقتصادی و هنری است. از آنجا که افراد کمی استطاعت مالی زندگی در این خیابان را دارند، معمولا طبقه‌های بالای مغازه‌ها با دفاتر اداری اشغال شده‌اند.
خیابان ویا دولوروسا|  بیت‌المقدس  
اسم این خیابان ریشه‌ای لاتین دارد و به معنای «راه غم» است؛  خیابانی مشهور در بیت‌المقدس قدیم و متشکل از دو بخش است که مسیح(ع) پیش از مصلوب‌شدن در آن قدم گذاشته بود. این خیابان ۲۵۰ متری در طی قرن‌ها دستخوش تغییرات بسیاری شده است. زائران مسیحی به‌ طور سنتی این مسیر را می‌پیمایند تا رنج مسیح (ع) را درک کنند.
خیابان وال‌استریت |  نیویورک  
رسیدیم به قلب اقتصادی نیویورک و نامی که حالا عضوی جدانشدنی از تجارت و بورس آمریکا است. این خیابان باریک از خیابان برادوی به سمت ایست ریور پایین می‌رود و دلیل نامگذاری آن دیواری است که هلندی‌های مهاجر در قرن 17 میلادی در این مکان ساختند. در اواخر قرن ۱۸ نیز تجار زیر درختی در این خیابان جمع شده و به صورت غیررسمی به تجارت می‌پرداختند.
 خیابان لا رامبلا | بارسلونا
به پردرخت‌ترین، شلوغ‌ترین و زیباترین خیابان مخصوص عابران پیاده در شهر بارسلونا خوش آمدید. جالب است بدانید توریست‌ها در این خیابان معمولا بیشتر از افراد محلی‌ها هستند که همین موضوع نوع مغازه‌ها و در کل طبیعت این خیابان را تغییر داده است. این را هم یادتان باشد که لا رامبلا تبدیل به اصلی‌ترین هدف جیب‌برها شده است و اگر گذرتان به آنجا افتاد، باید سفت و سخت مواظب اموال خود باشید.
خیابان مشاهیر |  لس‌آنجلس
این خیابان معروف در کنار بلوار ‌هالیوود در لس‌آنجلس واقع شده و یکی از دلایل شهرت آن علایم یادبود مربوط به  هنرپیشه‌ها، موسیقیدان‌ها، کارگردان‌ها، تهیه‌کننده‌ها، گروه‌های تئاتری و... است که کف و پیاده‌رو به شکل ستاره نقش بسته است و  نزدیک به 2400 تا از آن وجود دارد.
 خیابان اَبی |  لندن  
این خیابان که در شمال لندن واقع شده، یکی از معروف‌ترین استودیوهای ضبط موسیقی را در خود جای داده است؛ استودیویی که گروه بیتلز  90‌درصد آهنگ‌هایشان را در آن ضبط می‌کردند. عاقبت نیز در آوریل ۱۹۶۹، این گروه دور هم جمع شدند تا آخرین آلبوم‌شان به نام «خیابان اَبی» را ضبط کنند که آلبوم تبدیل به پرفروش‌ترین آلبوم این گروه شد.
خیابان لمبارد |  سانفرانسیسکو   
این خیابان که بین خیابان‌های ‌هاید و لیون وورت در سانفرانسیسکو قرار دارد به پرپیچ‌ترین خیابان دنیا شهرت دارد. این خیابان شیب 27 درجه  و ۸ پیچ تند دارد؛ محدودیت سرعت در آن تنها ۸ کیلومتر در ساعت است. منظره‌های طبیعی و مصنوعی در این خیابان شامل سنگفرش آجری کف، فضاسازی سبز در اطراف و جداره‌های شهری در حاشیه خیابان است که این ویژگی به‌خصوص در فصل بهار و تابستان بر زیبایی آن می‌افزاید.
parsacity.com


تعداد بازدید :  507