شماره ۱۵۱۴ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# اقامت_5_ساله # دلار # میثاق_خدمت # محسن_افشانی #ساشا_سبحانی

مصوبه جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه یک مصوبه پرسروصدا داشت که مورد توجه مردم در شبکه‌های مجازی قرار گرفت. طبق این تصمیم  اتباع خارجی در صورت سرمایه‌گذاری حداقل ۲۵۰‌هزار دلاری می‌توانند اقامت ۵ ساله ایران را دریافت کنند. با اینکه این طرح برای تسهیل روند رفت و آمد و فعالیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاران خارجی است اما واکنش‌های مثبت و منفی زیادی به آن صورت گرفت. با دنبال‌کردن این هشتگ می‌توانید ببینید مردم در این رابطه چه نظری دارند.

دلار مثل روزهای گذشته مهمترین هشتگی است که ایرانی‌ها در فضای مجازی به‌ویژه توییتر از آن استفاده می‌کنند و به تشنج بازار ارز با این هشتگ واکنش نشان می‌دهد. سقوط قیمت دلار در شرایطی اتفاق افتاده که اکثر صرافی‌ها فعالیت‌های خود را تعطیل کرده‌اند و نه دلار می‌خرند و نه دلار می‌فروشند. اخبار منتشرشده از دل بازار هم نشان می‌دهد که مردم دلار را با قیمت نزدیک به 14 تا 15‌هزار تومان می‌توانند خریداری کنند. با وجود این شرایط به شکلی است که هیچ‌کسی از آن‌چه در روزها و هفته‌های بعد رخ خواهد داد، خبر ندارد و همین مسأله دلهره و نگرانی را در بین مردم بیشتر کرده است.

دیدار یکصد‌ هزار بسیجی با رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه آزادی همزمان با اجتماع هفتصد هزار نفری بسیجیان سراسر کشور، در حالی امروز انجام خواهد شد که این تجدید بیعت یادآور حضور ده‌ها‌ هزار رزمنده سپاه محمد رسول‌الله تهران در ‌سال 1365 و حضور رهبرمعظم انقلاب در جمع آنها در آن دوران است. برنامه‌ریزی این همایش بزرگ توسط بسیج مستضعفین از قبل اعلام شده بود و به شکلی ویژه مورد توجه حزب‌‎اللهی‌ها و بسیجیان قرار گرفت. تا جایی که دیروز در واکنش به این برنامه ویژه حضور پرشور در ورزشگاه آزادی هشتگ  میثاق خدمت را داغ کردند که در توییتر یکی از ترند‌های برتر بود.

ویدیو‌ و پست‌های افشاگری محسن افشانی بازیگر و ساشا سبحانی پسر پرسروصدای سفیر سابق ایران در ونزوئلا علیه یکدیگر در صفحات شخصی اینستاگرامی در روزهای اخیر به یکی از عجیب‌ترین موارد مورد توجه مردم تبدیل شده است. سطح فحاشی و توهین و افشاگری‌های خصوصی این دو نفر علیه هم به قدری زیاد و ادامه‌دار است که باعث حیرت همه شده و جالب اینجاست که هیچ‌کدام هم قصد کوتاه‌آمدن ندارند و به زیر سوال بردن دیگری با افشاگری‌های حیرت‌انگیز ادامه می‌دهند. اگر در اینستاگرام و توییتر فعال باشید، قطعا شاهد دعوای این دو نفر بوده‌اید. دعوایی که البته ضلع سوم آن هم همسر محسن افشانی است که اصلی‌ترین سوژه ساشا سبحانی برای افشاگری بوده است.


تعداد بازدید :  207