شماره ۱۵۱۴ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر
صفحه را ببند
عدد روز

2.5 برابر شدن صدور کدهای بورسی

همزمان با کاهش جذابیت بازار ارز و طلا و شکل‌گیری صف‌های فروش، افزایش جذابیت بازار سرمایه و درخواست‌ها برای ورود به بورس در کارگزاری‌ها را شاهدیم، به‌طوری که میزان صدور کدهای سهامداری در نیمه نخست امسال نسبت به پارسال نزدیک 2.5 برابر افزایش یافت. بر اساس گزارش‌ها، در نیمه نخست امسال 534‌هزار کد سهامداری جدید صادر شده، درحالی‌که در مدت مشابه ‌سال 96 تعداد 218‌هزار کد صادر شده بود که نشان‌دهنده رشد بیش از 2.4 برابری است.

15 میلیون تومان قیمت وام ۱۲۰‌میلیون تومانی

قیمت خرید اوراق تسهیلات مسکن نسبت به ماه‌های اخیر رشد چندانی نداشته، تا آنجا که زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۲۰‌میلیون تومانی باید ۱۵‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان صرف کنند. در معاملات با توجه به قیمت‌های موجود در تابلوی معاملات فرابورس با قیمت حدودی هر برگ تسه ۶۳‌هزار تومان زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰‌میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، آنها باید ۱۲‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان صرف خرید این۲۰۰ برگ کنند.

35 درصد کاهش قیمت گوجه

حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به کاهش قیمت گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی در بازار گفت: کاهش قیمت دلار باعث افزایش عرضه سیب‌زمینی و افت قیمت این محصول شده است. صابری از کاهش قیمت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی در میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار خبر داد و اظهار داشت: قیمت گوجه‌فرنگی بعد از ممنوعیت صادرات این محصول بین ۳۰ تا ۳۵‌درصد کاهش پیدا کرد .


تعداد بازدید :  171