شماره ۱۵۱۴ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر
صفحه را ببند
زنبیل

کسانی که پوشک خریدند، پشیمانند!
ایسنا| نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران ضمن اعلام اینکه هیچ کمبود کالایی در کشور نداریم، گفت: «تا یکی، دو هفته دیگر حرف‌وحدیث درباره کمبود کالا و خریدهای بیش از نیاز مردم جمع می‌شود و اوضاع آرام‌تر خواهد شد. به عنوان مثال در حال حاضر محصولات سلولزی در همه فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و کسانی که این محصولات را خریدند و در خانه انبار کردند، پشیمان شدند. البته اگر دولت ماه گذشته نسبت به کاهش تعرفه ‌واردات اقدام کرده بود، مشکلی در عرضه برخی کالاها به وجود نمی‌آمد. اولویت ترخیص کالا از گمرک با کالاهایی است که مردم به آنها نیاز دارند و در این میان دولت برای واردات مواد اولیه محصولات سلولزی اهمیت بیشتری قایل شده است.» به گفته نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران، تا حدود ۱۵ روز دیگر حرف‌وحدیث درباره کمبود محصولات مورد نیاز مردم در بازار کم می‌شود؛ چراکه کاهش تعرفه‌های گمرک و عدم دریافت مابه‌التفاوت ارزی باعث می‌شود محصولات زودتر وارد بازار شوند.

دلار کالاهای اساسی را ارزان نمی‌کند
ایرنا| وزیر جهاد کشاورزی گفت: کاهش قیمت ارز تأثیری روی نهاده‌های وارداتی بخش کشاورزی و کالاهای استراتژیک ندارد؛ زیرا این اقلام با نرخ ارز دولتی تهیه و وارد کشور می‌شود.»
محمود حجتی در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره کاهش نرخ ارز و تأثیر آن بر روی نرخ نهاده‌های وارداتی بخش کشاورزی گفته است: «افزایش قیمت کالاهای اساسی همانند روغن، برنج، مرغ و لبنیات ناشی از نوسان نرخ ارز بی‌مورد است؛ زیرا نهاده‌های دامی این محصولات با ارز دولتی وارد کشور می‌شود.
نباید در قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی انتظار بی‌موردی در خصوص افزایش یا کاهش نرخ‌ها داشته باشیم زیرا هزینه‌های تولید نقش مهمی در قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی دارد و بنابراین بدون در نظر گرفتن آن نباید انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت.»

 افزایش معاملات مسکن در 6 ماهه اول سال
ایلنا| مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به وضع بازار مسکن با توجه به کاهش قیمت دلار گفت:   اگر افت نرخ دلار ادامه پیدا کند، بازار مسکن هم تحت‌ تأثیر آن قرار می‌گیرد و قیمت‌ها در بازار ثابت می‌ماند.
او با اشاره به وضع بازار مسکن گفت: در شش ماه نخست امسال معاملات مسکن 3‌درصد نسبت به مدت مشابه در‌ سال گذشته افزایش یافته و میزان مبایعه‌نامه‌ها رشد 23‌درصدی داشته است. همچنین قراردادهای اجاره 24‌درصد نسبت به مدت مشابه در ‌سال گذشته کاهش داشته است که به دو عامل تمدید اجاره‌ها و صاحبخانه‌شدن مستأجران برمی‌گردد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سوال که آیا بازار  مسکن کشش افزایش قیمت را دارد؟ گفت: باید بدانیم که هنوز نقدینگی‌های سرگردان قابل توجهی وجود دارد که امکان دارد این نقدینگی‌ها وارد بازار مسکن شود اما اگر روند کاهش قیمت دلار ادامه داشته باشد، در بازار مسکن هم به ثبات قیمتی می‌رسیم.
رضا اربابیان، مدیرعامل شیپور هم که در نخستین همایش توسعه بازار املاک و مستغلات در حوزه آنلاین حاضر شده بود، از ادغام سایت املاک آنلاین آلونک در شیپور خبر داد و گفت: ادغام آلونک در شیپور باعث توانمندی بیشتر این دو وب‌سایت در بازار املاک حوزه آنلاین می‌شود.


تعداد بازدید :  226