شماره ۱۵۱۴ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر
صفحه را ببند
افتتاح 3هزار متر مربع فضای آموزشی توسط خیریه دکتر نراقی

موسسه خیریه شادروان دکتر مصطفی نراقی در راستای مسئولیت اجتماعی و رویکرد آموزش محورانه خود، 2 موسسه مدرن و مجهز آموزشی را در مهرماه امسال و در کنار هنرستان دخترانه «ربابه طاهباز»  افتتاح کرد.
 به گزارش موسسه خيريه شادروان دكتر مصطفي نراقي همزمان با تاسیس یک موسسه فرهنگي آموزشي به همين عنوان در مجموعه كهریزك كرج، از طریق حضور فعال در هيات مديره و هيات امنای كهریزك، بيش از ٢٨٠٠ مددجو كه ٤٠٠ نفر آن بيماران ام اس هستند را تحت پوشش
قرار داد.
«مهر مهربان» يكي از برنامه ها و اهداف از پيش تعيين شده خيريه دكتر نراقي است که در ابتدای سال جاری به بار نشست و صدها دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيلي توانستند در كلاس هاي درسي که با نظارت سازمان نوسازي مدارس ساخته و راه اندازي شده بود حضور
 بهم رسانند .
در همین رابطه زنگ دو موسسه مدرن و مجهز آموزشي، با نام مدرسه دخترانه «فروردين طاهباز» و دبيرستان دخترانه «باقر طاهباز» همزمان با آغاز سال تحصيلي، در منطقه محروم و حاشيه اي «ساختمون» واقع در کوچه های باریک شهرک شهید باهنر شهر مقدس مشهد به صدا در آمد.
اين مجموعه هاي آموزشي در زميني به مساحت بيش از ٣٠٠٠متر مربع و زير بناي كل بيش از ١٥٠٠متر مربع با هدف جذب و فراهم آوري امكانات كسب علم برای بيش از ١٠٠٠ دانش آموز آغاز به‌كار نمود و آیين مهرورزي در ابتداي مهر ماه اينچنين زيبا با لبخند دختركان دبستاني و دبيرستاني به پاييز رنگ زيباتری بخشيد .
موسسات آموزشي فوق در ادامه گسترش طرح احداث  هنرستان دخترانه كار و دانش «ربابه طاهباز» در سال ١٣٧٧ است كه در زميني به مساحت بيش از ٥٠٠٠ متر مربع با زيربناي ١٤٠٠متر به آموزش دختران اين منطقه محروم در رشته هاي گرافيك، خياطي، گلدوزي، گياهان دارويي و پرورش قارچ پرداخته است. بديهي است كليه مخارج هنرجويان كم بضاعت از جمله لوازم التحرير، چرخ خياطي و...توسط این خيريه تامين شده است .
همچنین در شهر کرج، هنرستانی پسرانه در زميني به مساحت٤٨٠٠متر مربع و زير بنايي در حدود ١٢٠٠مترمربع احداث شد و در حال حاضر ٤٠٠دانش آموز در رشته هاي الكترونيك، نقشه كشي و مكانيك خودرو  مهارت آموزي می شوند.
حمايت هاي مالي و مسئوليت پذيري دو مجموعه بزرگ دارويي كشور، احداث هنرستان ها و موسسات مدرن آموزشی و بكارگيري بيش از ٢٧٠٠ نيرو و ايجاد كسب و كارهاي جديد و در نهايت اشتغال زايي برای جوانان مستعد و فعال از دیگر اقدامات این موسسه در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتی است.


تعداد بازدید :  462