شماره ۱۵۱۴ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر
صفحه را ببند
تریبون

قیمت واقعی ارز کمتر از 7500 تومان است
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره روند کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر اظهار کرد: «قیمت ارز اصلا این ارقامی که اعلام می‌شود نیست و ما معتقدیم قیمت ارز پایین‌تر از 7500 تومان است.دولت تلاش زیادی برای کنترل بازار ارز و کالا انجام داده است و خوشحالیم که سیاست‌های بانک مرکزی و همکاری سایر نهادها روی بازار ارز تاثیر گذاشته است. امیدواریم بر اساس تلاش‌هایی که انجام شده بازار روال عادی خود را داشته باشد، نه اینکه دلال‌ها ارز را بخرند و بفروشند یا پیش خود نگه دارند. توصیه ما این است که مردم در حوزه‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که ماندگاری آن زیاد است و خطر کمتری دارد. سرمایه‌گذاری در بازار ارز موجب ضرر مردم و سود دلالان می‌شود. »

 توزیع قدرت فامیلی عامل گسترش فساد
 احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، نقض شایسته سالاری و توزیع قدرت فامیلی را عامل اصلی انواع فساد به ویژه فساد مالی و اقتصادی در کشور دانست و گفت« در 40 سال پس از انقلاب اسلامی قدرت در اختیار عده‌ای بیسواد، پررو، هم قومی، پسرخانه، رفیق و همکلاسی بوده است.» او با هشدار به اینکه این احساس، انگیزه مقابله و مبارزه جامعه با فساد را کم می‌کند، ادامه داد: عامل دیگر گسترش فساد در کشور پارتی بازی و تجارت «پیش خرید نفوذ» در انتخابات مختلف است.

بازار نیاز به مداخله جدی دارد
 سیده‌فاطمه حسینی، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: «باید سواد رسانه‌ای مردم افزایش پیدا کند. نباید اجازه دهیم چندکانال تلگرامی افکار ما را مدیریت کنند.» او درباره پایین آمدن نرخ ارز در چند روز گذشته گفت: «باید یک عزم جدی برای مداخله در بازار وجود داشته باشد تا قیمت ثابت و پایدار شود.  افزایش نرخ ارز صرفا غیراقتصادی نیست، لذا باید تصمیمات در مسائلی که به این حوزه مرتبط است، درست گرفته شود. افزایش نرخ ارز آسیب‌های جدی به اعتماد عمومی وارد
کرده است و ما باید گام موثری در راستای ترمیم این اعتماد برداریم. »


تعداد بازدید :  228