شماره ۱۵۱۵ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
سریع‌ترین قطارهای دنیا را بشناسید
یک چشم به هم زدن تا مقصد!

مسافرت با قطار لطف خاص خود را دارد و بسیاری عاشق این نوع از سفر هستند. گذشت آن دورانی که مسافرت با قطار از شهری به شهر دیگر روزها بلکه هفته‌ها به طول می‌انجامید، زیرا با پیشرفت تکنولوژی در این حوزه، سرعت قطارها همپای ایمنی و خدمات آسایش‌بخشی که به استفاده‌کنندگان ارایه می‌شود، افزایش یافته و قطار را از این جهت بسیار شبیه هواپیما کرده است. در این مطلب شما با تعدادی از کشورهایی که سریع‌السیرترین قطارهای جهان را در اختیار دارند، آشنا می‌شوید.
 ژاپن | 580کیلومتر بر ساعت
ژاپن از‌ سال ۱۹۶۴ از قطارهای پرسرعت استفاده می‌کند و یکی از پیشرفته‌ترین شبکه‌های ریلی در دنیا را دارد. امروزه، قطارهای تندرو ژاپنی 400‌هزار مسافر را در طول روز جابه‌جا می‌کنند. استفاده از قطارهای فوق سریع‌السیر ژاپن از‌ سال ۱۹۷۰ در ژاپن رونق گرفت.
  فرانسه | 574کیلومتر بر ساعت
فرانسه در‌ سال ۱۹۸۱ اقدام به ساخت قطارهای پیشرفته و فوق سریع کرد. در آن زمان قطارهای سریع‌السیر فقط بین دو شهر پاریس و لیون تردد می‌کردند، اما امروزه با گسترش شبکه‌های ریلی تعداد سرویس‌های جابه‌جایی به ۱۵۰ مسیر افزایش پیدا کرده و فرانسه را به کشورهای همسایه متصل می‌کند.
  چین | 486کیلومتر بر ساعت
چین با 10‌هزار کیلومتر شبکه ریلی طولانی‌ترین شبکه‌ خط آهن در دنیا را دارد. چین از ‌سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت از قطارهای پرسرعت استفاده کند. تنها در عرض دو‌سال، 7‌میلیون نفر از این قطارها استفاده کردند. دولت این کشور تلاش دارد شبکه ریلی این قطارها را تا 45‌هزار کیلومتر گسترش دهد.
  آلمان | 434کیلومتر بر ساعت
آلمان یکی از نخستین استفاده‌کنندگان تکنولوژی قطارهای پرسرعت در دنیاست. کارخانه زیمنس که یکی از سازندگان این قطارهاست، در این کشور قرار دارد. البته با وجود ریل‌های مغناطیسی در آلمان به خاطر هزینه زیاد و خطر تصادف هیچ‌وقت از این ریل‌ها استفاده نشد.
  اسپانیا | 403کیلومتر بر ساعت
اسپانیا با 6‌هزار کیلومتر خط ریلی، طولانی‌ترین خطوط راه‌آهن در دنیا را داراست. ۶ خط ریلی در این کشور وجود دارد و چندین خط دیگر هم درحال ساخت است. دولت این کشور قصد دارد تا ‌سال ۲۰۲۰ میلادی 31 مایل دیگر به خطوط ریلی این کشور اضافه کند.
  ایتالیا | 362کیلومتر بر ساعت
ایتالیا یکی از نخستین پیشگامان در ساخت شبکه ریلی قطار پرسرعت در دنیا به حساب می‌آید. شبکه ریلی ایتالیا تورین در شمال ایتالیا را به ناپل در جنوب ایتالیا وصل می‌کند. راه‌آهن ایتالیا از قطارهای ETR ۵۰۰ که ساخت همین کشور است، استفاده می‌کند که یکی از سریع‌ترین سری قطارها در این کشور و جهان است.
  انگلستان | 334کیلومتر بر ساعت
انگلستان توسط خطوط ریلی‌اش به شهرهایی در فرانسه و بلژیک از طریق تونل زیرزمینی وصل می‌شود. سالانه در بیش از ۱۰۰ مسیر در اروپا، این قطارها ۱۰۰‌میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند. سرعت این قطارها بیش از 300کیلومتر بر ساعت است.
  کره‌جنوبی | 305کیلومتر بر ساعت
کره‌جنوبی شبکه ریلی کاملی از قطارهای پرسرعت در اختیار دارد که روزانه بیش از 100‌هزار مسافر را جابه‌جا می‌کنند. استفاده از قطارهای پرسرعت روی صنعت هوایی کره‌جنوبی هم اثرگذار بوده و حدود 30‌درصد از ترافیک مسافرت‌های هوایی کاسته است.
karnaval.ir


تعداد بازدید :  434