شماره ۱۵۱۵ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
4 ایده جذاب برای زنان خانه‌دار
اوقات ‌خوش در «وقت ‌اضافه»

راضیه‌اسماعیلی- مددکار اجتماعی | فعالیت در خانه این روزها در میان زنان سراسر دنیا طرفدارهای بسیاری دارد. زنان خانه‌دار بسیاری هستند که علاقه دارند وقت‌های اضافه‌ خود را به فعالیت‌های سرگرم‌کننده و انگیزشی بپردازند. به همین دلیل کارآفرینان و همچنین آموزشگاه هنری برنامه‌ها و ایده‌های مشخص خلاقانه‌ای را به مخاطبان خود معرفی می‌کنند. ایده‌های خلاقانه که به وسیله آنها بتوان خانه را طبقه‌بندی و نظم‌دهی کرد یا استعدادهای شخصی افراد را نمایان نمود. به همین منظور در این مطالب ما سعی کرده‌ایم به 4 راهکار برای سپری کردن اوقات فراغت زنان بپردازیم.

 باغبان خانه خود باشید

زندگی شهری و آپارتمانی باعث دوری ما از طبیعت شده؛ اگر بتوانید در محیط آپارتمانی خود گیاهان کوچک تزیینی و حتی دارویی پرورش بدهید، هم می‌توانید خانه‌ای‌ زیباتر داشته باشdد و هم درصورت علاقه یک منبع درآمد. امروزه بیشتر افراد ساکن آپارتمان‌ها هستند؛ آپارتمان معمولا فضای کافی را برای نگهداری گل و گیاه ندارد، شما باید متناسب با فضای خود گیاه خود را انتخاب کنید؛ خانه‌هاdd که بالکن دارند بهترین گزینه همین  بالکن خانه است. اگر منزل شما در مکان مناسبی هم ساخته شده باشد، به راحتی می‌توانید باغچه ایجاد کنید، حتی با درختان بزرگ. همچنین شما می‌توانید از گلدان هم استفاده کنید. حالا شما فکر کنید خودتان باغچه زیبایی از گل و گیاه را در آپارتمان خود پرورش داده‌اید، شما باغبان این باغچه هستید، آیا از این اتفاق خوشحال نیستید؟ این را بدانید یک طبیعت کوچک از منزل شما، یک محیط آرام و زیبا می‌سازد.

  هنر، یک سرگرمی لذت‌بخش

اگر به کاردستی درست‌کردن علاقه دارید؛ برای شما پیشنهاد دیگری داریم. شما به سراغ صنایع دستی بروید. هنر همیشه طرفداران خاص خود را دارد. اگر بتوانید محصولات خاص خودتان را تولید کنید، هم از این کار لذت می‌برید و هم می‌توانید درصورت علاقه با مطالعه شیوه‌های  بازاریابی به فروش کاردستی‌های خود فکر کنید. از طریق بافتنی، گلدوزی و حتی خیاطی هم می‌توان ثروتمند شد. این را بدانید خیاطی، بافتنی، قالی‌بافی، چرم‌دوزی، گلسازی، مجسمه‌سازی و…، هریک به نحوی می‌توانند درآمدزا باشند.
امروزه اوضاع تقاضای بافتنی تا حدودی تغییر کرده، شما باید مدل‌هایی آماده کنید که در ویترین هیچ مغازه‌ای پیدا نشود. اگر به این نکات رعایت کنید؛ شما می‌توانید سفارش کار قبول کنید یا به دیگران هنر خود را آموزش دهید، موقعیت‌های بسیاری پیش‌روی یک هنرمند صنایع دستی وجود دارد.

 بنویسید، نوشتن به مانند خواندن لذت‌بخش است
عاشق نوشتن هستید؟ به کتاب‌خواندن علاقه دارید؟ خب پیشنهاد ما به شما نوشتن است. هزاران زن هستند که با نوشتن کتاب در خانه درحال پیمودن مسیر موفقیت و خودشکوفایی هستند. از کتاب‌های کودکان گرفته تا کتاب‌های خود‌آموز و کتاب‌های آشپزی می‌تواند موضوعی برای نوشتن باشد. اگر به دنیای وب و فضای مجازی هم علاقه‌مند هستید، حضور و نوشتن در فضای مجازی را امتحان کنید.  درست است که در باور‌های عمومی مردم ما، نویسندگی چندان پردرآمد نیست اما بسیاری از فیلمنامه‌نویسان، رمان‌نویسان و روزنامه‌نگاران مستقل در منزل کار می‌کنند و درآمدشان هم بسیار بالاست. به این پیشنهاد هم فکر کنید. مزایای عصر تکنولوژی که خیرش به خانم‌های خانه‌دار هم می‌رسد. اگر دستی به نویسندگی دارید و با کیفیت وبلاگ‌نویسی تا حدودی آشنا هستید، این شغل می‌تواند برای شما ایده‌آل باشد. نوشتن داستان، مقاله، نمایشنامه، گزارش و سایر موارد در دنیای نشریات امروزه طرفداران بسیاری دارد و اگر شما قلم خوبی داشته باشید، می‌توانید وارد این عرصه شوید.

 یک آشپز موفق باشید

به کیک‌پزی علاقه دارید؟ آشپزی را دوست دارید؟ یکی از کارهای خلاقانه در خانه برای خانم‌ها، می‌تواند شیرینی‌پزی باشد. آیا دستورالعمل مخصوص برای کیک شکلاتی دارید که همه همیشه از آن تعریف و تمجید می‌کنند؟ خب بیایید از این استعدادتان استفاده کنید. شما می‌توانید این علاقه‌ خود را به یک کسب‌وکار کیک‌پزی تبدیل کنید. موقعیت‌های بی‌شماری هستند که انتظار شما را می‌‌کشند: جشن تولد‌ها، عروسی‌ها، حنا‌بندان‌ها، مراسم تودیع، میهمانی‌های خانوادگی و… . این را بدانید در دنیای امروز مردم به خوردن غذاهای مختلف و متنوع اهمیت زیادی می‌دهند.  اگر عاشق غذا هستید، غذاهای خاص و تک درست کنید، حتی شما می‌توانید غذاهای اختراعی خودتان را در سایت‌های اینترنتی به فروش بگذارید. در هرصورت آشپزی می‌تواند یک شغل پردرآمد خانگی باشد، حتی در داخل خانه شما! کافی است استعداد آشپزی داشته باشید، سلیقه مشتری‌ها را بشناسید و صدالبته به غذا و آشپزی علاقه‌مند باشید.

 


تعداد بازدید :  364