شماره ۱۵۱۵ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
چطور همیشه سالم باشیم؟

نوشیدن آب هنگامی که بیدار می‌شوید: نوشیدن دو لیوان آب وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، ضروری است. این عادت به بی‌اثر کردن اسید در سیستم گوارشی و صاف شدن شکم کمک می‌کند، سپس می‌توانید یک فنجان چای یا قهوه بنوشید که برای شروع روز سوخت مناسبی است، همین‌طور نیم‌ساعت ورزش کنید که انرژی‌تان بالا برود که بتوانید بقیه روز را بدون خستگی ادامه دهید. نوشیدن آب ناشتا یکی از راه‌های ساده برای این‌که همیشه سالم باشیم، است.
صبحانه: هر روز صبحانه متفاوت بخورید و روزتان را با آرامش آغاز کنید. وقتی شروع به کار کردید حدود ساعت 11 یک فنجان چای یا قهوه بنوشید و استراحت کنید، همچنین می‌توانید یک موز کوچک یا غذاهای سبک بخورید تا انرژی مورد نیاز را تامین می‌کنید.
ناهار: زمان ایده‌آل برای صرف ناهار یک تا 1:30 بعدازظهر است. سعی کنید در وعده نهار از برنج و سبزیجات استفاده کنید، همین‌طور مصرف کشک در انتهای وعده غذایی موجب می‌شود هضم بهتری داشته باشید. بعد از ناهار نیم‌ساعت استراحت بسیار حائزاهمیت است. بعضی افراد در این زمان چرت کوتاهی می‌زنند و انرژی را برای بقیه روز تامین می‌کنند.
میان‌وعده: حدود ساعت 5 تا5:30 بعدازظهر زمان مناسبی برای مصرف یک میان‌وعده سبک است که انرژی موردنیاز را تامین و شکم را پر نگه می‌دارد، همچنین سطح قند را هم طبیعی حفظ می‌کند.
شام: شام همیشه باید سبک باشد، بیشتر نان و سبزی مصرف کنید و از خوردن برنج اجتناب کنید، چون حاوی کربوهیدرات فراوانی است، بعد از شام حتما قدم بزنید و مستقیم به رختخواب نروید.
نكات مهم ديگر
*شما نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید و هیچ کنترلی روی آینده هم ندارید. در لحظه زندگی کنید و از آن‌چه  پیش‌روی‌تان است، لذت ببرید. زمانی که برنامه‌های زیادی برای خود ترتیب می‌دهید، بسیار پرمشغله می‌شوید و این باعث استرس و تنش زیادی در شما می‌شود که بالطبع مانع از لذت بردن شما از زندگی اکنون و حال می‌شود.
*واقعا هیچ نیازی به عصبانی‌بودن و کینه‌جویی نیست، چون این کار ذهن را خسته و شما را ناتوان می‌کند. آیا به نظر نمی‌رسد که زندگی آرام‌تر از آنی پیش می‌رود که شما بخواهید به‌خاطرش عصبانی باشید؟
*زمانی که کار و زندگی با هم مختل می‌شوند منجر به فرسودگی و خستگی کارکنان می‌شود و بالطبع بنیان وجدان کاری نیز سست می‌شود. به‌هرحال شاید این روند خیلی هم ارادی نباشد، بلکه این قضیه را ثابت می‌کند که هر کسی نیاز دارد مدتی از کار و اداره دور باشد.
*اگر بتوانید با انجام دورکاری کمی از فضای اداره دور باشید یا در ساعات کار اداری خود انعطاف ایجاد کنید، یقینا هم در امور زندگی و هم حرفه‌ای بازدهی بیشتری خواهید داشت.
*اگر دایما احساس خستگی و فرسودگی دارید، احتمالا به این دلیل است که همزمان چند کار و مسئولیت را برعهده دارید. تحقیقات نشان داده‌اند زمانی که می‌خواهید از یک کار به کاری از جنس دیگر بپردازید، به زمانی به‌طور متوسط بیش از ۲۵درصد از زمان همیشگی برای این جابه‌جایی کاری نیاز دارید، ضمن اینکه انرژی بیشتری هم باید صرف کنید. هر دو این معضلات از بهره‌وری شما می‌کاهند و مانع از رسیدگی‌تان به وظایف و رسیدن به اهداف‌تان می‌شوند.


تعداد بازدید :  370