شماره ۱۵۱۵ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
«اف‌بی‌آی» کاوانا را تبرئه کرد

جمــــهوریخواهان می‌گوینـــد گزارش اف‌بی‌ای درباره اتهام تعرض جنسی که متوجه برت کاوانا نامزد ترامپ برای تصدی پست دیوان عالی آمریکاست، چیزی را علیه او ثابت نکرده است و احتمالا سنای آمریکا انتصاب او را به این سمت تأیید خواهد کرد.
این درحالی است که هزاران معترض به علت انتصاب برت کاوانا در مقابل دادگاه عالی آمریکا تظاهرات کرده‌‌اند. تظاهرات‌کنندگان زیادی نیز در مقابل سنای آمریکا دست به تظاهرات
زده‌اند.
آنها خواستار رأی منفی سنا به انتصاب کاوانا و توجه بیشتر به سخنان قربانیان تعرضات جنسی شدند. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که صدها نفر از تظاهرکنندگان دستگیر شده‌اند. آمی سومر از بازیگران مشهور سینمای آمریکا نیز در میان دستگیرشدگان است.
با همه تفاصیل، اما جمهوریخواهان اعلام کرده‌اند این تظاهرات‌ها آنها را از دادن رأی مثبت به کاوانا منصرف نخواهد کرد. سناتورهای دموکرات نیز اعلام کرده‌اند که تحقیقات اف‌بی‌‌ای آنطور که باید جامع و کامل نبوده است و اف‌بی‌ای نتوانسته با بسیاری از شاهدان گفت‌وگو کند. ترکیب سنای آمریکا اما در دست جمهوریخواهان است و آنها با دو کرسی بیشتر اکثریت سنا را در دست دارند.
تاکنون هیچ سناتور جمهوریخواهی اعلام نکرده است که علیه کاوانا رأی می‌دهد. البته 4 سناتور جمهوریخواه هم هنوز تصمیمی درباره اینکه چه رأیی بدهند، نگرفته‌اند.
جف فلیک، سناتور جمهوریخواهی که رأی مثبت به کاوانا را مشروط به تحقیقات اف‌بی‌ای کرده بود، اعلام کرده در گزارش اف‌بی‌ای اتهامی علیه کاوانا مطرح نشده اما او هنوز درحال خواندن گزارش است. سنا قرار است جلسه رأی دوباره درباره کاوانا را امروز برگزار کند.

 


تعداد بازدید :  135