شماره ۱۵۱۵ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#علی_ کریمی # اجتماع_دشمن_شکن #دلار


اجتماع عظیم بسیجیان در ورزشگاه آزادی و حضور رهبر معظم انقلاب در این مراسم و سخنرانی بسیار مهمی که داشتند، باعث شد هشتگ‌های ‌اجتماع-دشمن-شکن، عظمت ایران، شکست تحریم و میثاق خدمت در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی داغ شود. البته تا قبل از برگزاری این مراسم هشتگ میثاق خدمت ترند بود اما بعد از برگزاری این مراسم بزرگ که بازتاب بین‌المللی قابل توجهی هم داشت، هشتگ اجتماع-دشمن-شکن ترند اول توییتر شد.  بخش‌های مهمی از سخنرانی رهبر انقلاب که حاوی پیام‌ها و مسائل مهم کشوری و بین‌المللی بود، در اینستاگرام و توییتر و تلگرام به شکل حیرت‌انگیزی بازنشر شد. نکته بسیار مهم حاشیه‌ای این مراسم هم این بود که برگزارکنندگان مقدمات حفاظت ویژه از تاسیسات ورزشگاه آزادی را هم فراهم کرده بودند و برخلاف اتفاقی که در دولت‌های گذشته رخ داده بود، برگزاری یک همایش سیاسی-اجتماعی در ورزشگاه آزادی باعث نشد که ورزشگاه ملی ایران کمترین آسیبی ببیند. گفتنی است این جمله رهبر انقلاب در مراسم که تأکید کردند «جوانان مشکل کشور نیستند بلکه راه‌حل مشکلاتند» یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های سخنرانی بود که در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه کاربران قرار گرفت.
 

رأی‌گیری برای انتخاب بهترین‌ هافبک‌های تاریخ جام ملت‌های آسیا در شرایطی در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در بین هفت نامزد آغاز شد که از همان دقایق ابتدایی علی کریمی از 6 نامزد دیگر فاصله‌ای چشمگیر داشت و در روز اول 95‌درصد آرا را به خود اختصاص داده بود. با توجه به محبوبیت ویژه کریمی در فوتبال ایران و شهرت زیادی که در قاره آسیا دارد، احتمالا او هم در پایان رأی‌گیری عنوان بهترین‌ هافبک تاریخ جام ملت‌های آسیا را از آن خود خواهد کرد. نکته قابل توجه اینجا بود که فوتبال دوستان کمپین‌های بزرگی هم برای جادوگر در فضای مجازی راه‌اندازی کردند تا مردم با مراجعه به سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به اسطوره فوتبال ایران رأی بدهند. پیش از این علی دایی هم توانست در رأی‌گیری عنوان بهترین مهاجم تاریخ آسیا را از آن خود کند اما یک رقیب سرسخت به نام یاسر القحطانی عربستانی داشت؛ منتهی کریمی از همان ابتدا بدون رقیب بوده است. این اتفاقات و دعوت مردم برای رأی‌دادن به کریمی باعث شد که  این هشتگ در توییتر و اینستاگرام و تلگرام داغ شود.

در شبکه‌های مجازی در ایران کمتر سابقه داشته که یک هشتگ برای چند روز متوالی در شبکه‌های اجتماعی جزو ترندهای برتر باشد؛ اما نوسانات قیمت ارز و دلار در بازار که در ماه‌های اخیر باعث افزایش چشمگیر تورم در ایران شد و زندگی مردم را تحت‌ تأثیر قرار داد، باعث شده که این هشتگ هنوز داغ باشد. اگر تا مدت‌ها قبل افزایش بی‌رویه قیمت دلار و رسیدن به مرز 20‌هزار تومان باعث ترندشدن آن شد، چند روزی می‌شود که داستان‌های مربوط به سقوط قیمت دلار که در بعضی از شهرها به هفت‌هزار تومان هم رسیده است، باعث شده که کاربران درباره‌اش توییت‌های زیادی منتشر کنند. البته در وضع کنونی یکی از مهمترین نگرانی‌ها نامعلوم‌بودن سرنوشت قیمت دلار برای آینده است و کسی نمی‌داند که بالاخره چه زمانی بازار ارز به ثبات خواهد رسید.


تعداد بازدید :  216