شماره ۱۵۱۵ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
گردهمایی عظیم بسیجیان در ورزشگاه آزادی با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد
اجتماع دشمن شکن
حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی: سخنان رهبری انقلاب تبیین قدرت مردمی جمهوری اسلامی بود

پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری| حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در اجتماع عظیم بسیجیان در ورزشگاه یکصد‌ هزار نفری آزادی به ارایه تحلیلی از شرایط حساس کنونی در داخل، منطقه و جهان پرداختند؛ رهبر معظم انقلاب نقبی به حوزه فضای مجازی زدند و آن را یکی از جاهایی دانستند که دشمن به وسیله آن قصد ضربه‌زدن به کشور و نظام را دارد. تسلیم‌نشدن مقابل آمریکا نیز ازجمله محورهایی بود که رهبری به آن تأکید کردند. این سخنرانی رهبر معظم انقلاب که البته محورهای مهم دیگری را نیز در بر می‌گرفت، بازتاب وسیعی در رسانه‌های منطقه و دنیا داشت. در ادامه فرازهایی از این سخنان را آورده‌ایم.
تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی
رهبری معظم انقلاب عربده‌کشی‌های سران آمریکای جهانخوار و استکبار، قدرت‌نمایی جوانان مومن و پیروزی‌های پی‌در‌پی آنان در میدان‌های مختلف و در عین حال مشکلات اقتصادی و تنگی معیشت بخش بزرگی از مردم و نیز حساس‌شدن و تلاش و تکاپوی نخبگان برای ارایه راه‌حل‌های مشکلات را جهات مختلف شرایط حساس کشور خواندند.
نجات ایران از سلطه ظالمانه انگلیس و آمریکا
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عظمت ایران را امری تاریخی دانستند و افزودند: ایران عزیز ما در عرصه‌های مختلف سرآمد ملت‌های مسلمان و در برهه‌هایی حتی سرآمد همه ملت‌ها بوده است. رهبر انقلاب اسلامی نجات ایران را از سلطه ظالمانه انگلیس و آمریکا  برای اثبات اقتدار جمهوری اسلامی کافی دانستند و افزودند:   نجات کشور از شر حکومت استبدادی و سلطنتی موروثی، ایستادگی در مقابل همه توطئه‌های ۴۰‌ سال اخیر و افزایش اعتبار و احترام ایران در منطقه و جهان از دیگر نمودهای اقتدار جمهوری اسلامی است.
ریزش‌ها و رویش‌های جوانان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جوانان را صاحب کشور خواندند و در نکته‌ای خاص افزودند: عده‌ای تصور می‌کنند که من از انحرافات برخی جوانان مطلع نیستم اما اینگونه جوانان جزو ریزش‌ها هستند که رویش‌ها بر آنان غلبه دارد و تمجید و تحسین من از جوانان با اطلاع کافی از اینگونه مسائل صورت می‌گیرد.
ضعف قدرت نرم‌افزاری آمریکا
ایشان «فهم صحیح واقعیت‌های ایران و جهان و گرفتارنشدن در تصویرسازی‌های غلط» را یکی دیگر از شروط غلبه بر موانع پیشرفت برشمردند و افزودند: بدخواهان و کینه‌توزان ملت ایران تلاش دارند که با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای به‌ویژه رسانه‌های نوپدید، تصویرسازی غلطی از ایران، منطقه و همچنین از خودشان انجام دهند و افکار عمومی ایران را از واقعیات منحرف کنند. رهبر انقلاب اسلامی یکی از این تصویرسازی‌های غلط را «القای در موضع قدرت‌بودن آمریکا» دانستند و خاطرنشان کردند: با وجود قدرت سخت‌افزاری آمریکایی‌ها واقعیت آن است که آنها در موضع قدرت نیستند زیرا عامل اصلی و تعیین‌کننده قدرت در تقابل‌های جهانی «قدرت نرم‌افزاری» به معنای منطق، استدلال و حرف نو است که آمریکا در این موارد بشدت ضعیف است و به دلیل فقدان منطق و استدلال بر مبنای زورگویی سخن می‌گوید.
توهمی به نام سرنگونی نظام
رهبر معظم انقلاب با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور افزودند: آمریکایی‌ها با تکیه بر این مشکلات خیالاتی را در سرِ کم‌مغز و بی‌تدبیرشان می‌پرورانند. بر همین اساس اخیرا رئیس‌جمهوری آمریکا به برخی سران اروپا گفته است که اگر تا دو سه ماه صبر کنید، کار جمهوری اسلامی ایران تمام است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: این خیالات انسان را به یاد سخنان چهل ‌سال قبل آمریکایی‌ها و نوکران آنها در داخل می‌اندازد که به یکدیگر مژده سرنگونی 6 ماهه جمهوری اسلامی را می‌دادند اما اکنون چهار دهه از عمر نظام اسلامی گذشته است.
القای تسلیم مقابل آمریکا خیانت به کشور است
رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه عده‌ای در تلاش برای القای این تفکر به جوانان هستند که هیچ راه‌حلی جز پناه‌بردن به دشمن وجود ندارد، گفتند: دشمن می‌خواهد ملت ایران را به این جمع‌بندی برساند که در کشور بن‌بست است و هیچ راهی جز زانوزدن و تسلیم‌شدن در مقابل آمریکا وجود ندارد. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: من صریحا اعلام می‌کنم کسانی که در داخل این فکرِ مطلوب و محبوب دشمن را ترویج می‌کنند، در حال انجام دادن بزرگترین خیانت در حق کشور و ملت هستند.
مقابله با تحریم آمریکا
ایشان در ادامه به موضوع تحریم‌های آمریکا اشاره کردند و افزودند: وضع تحریم‌ها به این معنا است که دشمن هیچ راه دیگری برای مقابله با نظام اسلامی به غیر از تحریم اقتصادی ندارد؛ اما همین تحریم‌های اقتصادی نیز شکننده‌تر از اقتصاد ملی ما است.
اثرگذاری بر افکار عمومی از طریق رسانه
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استفاده دشمنان از رادیو، تلویزیون، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را علیه افکار عمومی ملت خاطرنشان کردند و خطاب به کسانی که مسئولیت بخش ارتباطات را بر عهده دارند، تأکید کردند: همچنان که در جلسات حضوری هم تذکر داده شده است به این مسائل درست توجه کنید و با ایفای جدی وظایف خود ابزاری نشوید که دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایی خود را علیه مردم به کار گیرد.

 سخنان رهبری انقلاب تبیین قدرت مردمی جمهوری اسلامی بود
حسین کنعانی‌مقدم - فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل حزب سبز ایران| مانور مردمی دیروز که رهبر معظم انقلاب در آن به سخنرانی پرداخت، در مقطع کنونی بسیار حایز اهمیت بود. ماه‌هاست آمریکا و متحدان منطقه‌ای خود به انحای مختلف تبلیغات گسترده و جنگ روانی گسترده‌ای را علیه ایران، مردم و نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند و به دنبال القای این مسأله هستند که نظام درحال فروپاشی است. معتقدم که رهبر معظم انقلاب نشان دادند بسیار موقعیت‌شناس است، یک چنین گردهمایی بزرگی بیش ازپیش ضرورت داشته است. نکته جالب توجه این گردهمایی حضور 4 نسل از فرزندان انقلاب بود که نشان می‌دهد با گذشت 40‌سال از پیروزی انقلاب، مردم همچنان وفادار به انقلاب و آرمان‌های آن هستند. مهمترین محور سخنان رهبر معظم انقلاب در این گردهمایی، جوانان و نقش آن در تمامی مراحل انقلاب بوده که همچنان ادامه دارد. رهبری چهار شاخصه اصلی و اساسی دشمنان را برای جوانان باز کرد و آن را به‌عنوان نقشه راهی که بتوان دشمن را شناخت، تبیین کرد:   مورد نخست، «تهدیدکردن» بود؛ آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور در طول ماه‌های گذشته با ابزار تهدید درصدد این رویه بوده‌اند که زمینه تسلیم‌شدن مسئولان و مردم را فراهم کنند. طبیعتا نه‌تنها مردم از این تهدیدها هراسی نداشته‌اند، بلکه هرچه ما را شکسته‌اند، تیزتر شده‌ایم. مورد دوم، «تحقیرکردن» بود. رهبری انقلاب در این مورد به بازخوانی تاریخ 200ساله اخیر ایران و تمامی حکومت‌هایی که بر سر قدرت بوده‌اند، پرداخت و به نکته اساسی اشاره فرمودند که سیاست‌ورزی منفعلانه این حاکمان قدرت‌های جهانی را پررو و جری کرده است، اما نظام جمهوری اسلامی با اقتدار تمام در مقابل تمامیت‌خواهی آنان ایستاده و همین مسأله آنان را عصبانی کرده است. مورد سوم، «تحریم» است؛ دشمن از این ابزار، راهی برای جنگ اقتصادی علیه ایران استفاده می‌کند. مورد چهارم بحث «تکفیر» است؛ دشمنان با ابزار تروریسم منطقه‌ای و پرورش‌دادن آنان به دنبال انزوای ما هستند تا ما را سرگرم جنگ‌های مقطعی و ترورهای کور کنند که البته هربار پاسخ کوبنده‌ای دریافت کرده‌اند. مقوله دشمن‌شناسی یکی از مفاهیمی بود که رهبری انقلاب در این مانور سیاسی تأکید زیادی بر آن داشتند. ایشان در تبیین و تحلیل مفهوم دشمن‌شناسی، به این مسأله اشاره کردند که برخلاف آن چیزی که دشمنان در بوق و کرنا می‌کنند، نظام اسلامی با بن‌بست مواجه نیست. ایشان القای اینکه نظام به بن‌بست رسیده را کار افرادی دانست که به قدرت اصلی نظام پی نبرده‌اند. مسأله دیگر اینکه، رهبر معظم انقلاب با حضور در این مانور به دنبال این بود که قدرت مردمی نظام اسلامی را به دشمنان گوشزد کند. این حضور و سخنان عمیق رهبری در واقع در تقابل با جنگ روانی عظیمی است که آمریکا و دیگر کشورها علیه کشورمان به راه انداخته‌اند.


تعداد بازدید :  162