شماره ۱۵۱۵ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
عدد روز

20 درصد کاهش هدررفت آب

حمیدرضا کشفی، معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برنامه‌های شرکت آبفا برای کاهش هدررفت آب خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا‌ سال ۱۴۰۰ هدررفت واقعی آب به زیر ۲۰‌درصد خواهد رسید که برای انجام این کار به حدود ۵هزار‌میلیارد تومان سرمایه نیاز است. کشفی هدف کلان این برنامه را کاهش سالانه یک‌درصد کاهش هدررفت آب دانست و افزود: برای کاهش هر یک‌درصد هدررفت واقعی آب ۱۵۰۰‌میلیارد تومان سرمایه نیاز است و باید گفت که درحال حاضر نیز میزان هدررفت واقعی آب در کشور به‌طور متوسط ۲۴‌درصد تخمین زده می‌شود.

70 تن واردات  کمربند ایمنی

بر اساس آمار گمرک در ۴ ماهه امسال، بیش از ۷۰ تن کمربند ایمنی به ارزش بیش از ۸۲۲‌هزار دلار وارد کشور شده است. آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۴ ماهه ‌سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۷۰ تن کمربند ایمنی از پنج کشور جهان وارد ایران شده است. براساس واردات کمربند ایمنی، ۸۲۲‌هزار و ۴۶۰ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۳‌میلیارد و ۳۵۴‌میلیون و ۹۹۸‌هزار و ۳۰۰ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. در این میان نخستین و بزرگترین صادر‌کننده کمربند ایمنی به ایران، کشور چین بوده که با صادرات بیش از ۶۹ تن از این کالا ۸۰۱‌هزارو۵۵۷ دلار را نصیب خود کرده است.

6 میلیارد ریال توقیف محموله قاچاق

ماموران گمرک ایلام با هوشیاری و رصد اطلاعات سامانه جامع گمرکی محموله ۶‌میلیارد ریالی قاچاق را در مرز توقیف کردند. ماموران گمرک مهران، ۶ تریلر حامل ۱۴۲۳۳۸ کیلوگرم ورق فلزی را که صاحبان کالا قصد داشتند بدون اظهار و با تخلف در تشریفات گمرکی از کشور خارج کنند، متوقف کردند. این محموله حاوی ورق فلزی و تخلف در ثبت محموله شده و به توقیف آن اقدام کردند. این محموله ترانزیتی حامل بار قاچاق خروجی به وزن ۱۴۲۳۳۸ کیلوگرم و ارزش ۵۹۷۸۱۹۶‌هزار ریال بود.


تعداد بازدید :  242