شماره ۱۵۱۵ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
زنبیل

قیمت گوجه متعادل می‌شود
میزان| فعالان بخش میوه و تره‌بار عوامل مختلفی را برای رشد قیمت گوجه‌فرنگی عنوان کردند؛ ازجمله افزایش نرخ ارز که موجب شد تمایل برای صادرات این محصول بیشتر شود و درآمد بیشتری نصیب صادرکنندگان کند. از طرفی ورود کارخانجات تهیه رب موجب شد تا تقاضا برای این محصول افزایش یابد و بالطبع به دلیل کمبود عرضه در بازار داخلی و افزایش تقاضا قیمت‌ها را افزایش داد. اکنون با ابلاغ ممنوعیت ادارات گوجه‌فرنگی از سوی وزارت صنعت و عرضه بیشتر به بازار داخلی قیمت این محصول کمی تعدیل شد و به سوی کاهش پیش رفت. درهمین رابطه اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه در این‌باره گفته: «با اجرای مصوبه ممنوعیت صادرات این محصول نیاز بازار بیش از پیش تأمین و موجب شد روند نزولی قیمت این محصول آغاز شود. طی روز‌های آینده این روند کاهش ادامه خواهد داشت.»

برنج گران شده است
ایلنا| رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی از افزایش قیمت برنج ایرانی خبر داد. محمد آقاطاهر با بیان اینکه برنج ایرانی به بازار عرضه شده، گفت: «برنج ایرانی برداشت‌شده در ‌سال گذشته نیز، همچنان درحال عرضه به بازار است. این برنج با افزایش قیمت 2 تا 3‌درصدی به فروش می‌رسد که در واقع قیمت آن از 8هزارتومان تا 14هزارتومان است و قرار نیست گران‌تر به فروش برسد. همچنین واردات 600 تا یک‌میلیون تن برنج خارجی به کشور انجام شده و کمبودی در بازار نیست.»

توزیع بسته‌های حمایتی
ایلنا|  مشاور سازمان برنامه و بودجه درباره طراحی 5 بسته جبرانی برای اقشار کم‌درآمد جامعه، از هدفگذاری این سازمان برای واگذاری بسته‌های حمایتی در یک‌ماه آینده خبر داد. ابوذر ندیمی در این‌باره می‌گوید: «تلاش رداریم با توجه به نوسانات اقتصادی و مشکلات مردم و قشر متوسط تقاضاهای حمایتی را پاسخ دهیم. سعی می‌کنیم بسته‌هایی که سابقه آن در وزارت رفاه عملیاتی شده بود، به نحوی دیگر اجرایی شود. مهم اینست که اصل موضوع را باور کردیم و می‌دانیم باید به این اقشار کمک کنیم تا نوع رویکرد در گذشته تداوم داشته باشد. این بسته‌ها شاید مثل سابق به وزارت کار واگذار شود که البته هم‌اینک وسعت بیشتری خواهد داشت و هدفگذاری ما برای اجرای این بسته‌ها طی دو سه هفته آتی است.»

 


تعداد بازدید :  232