شماره ۱۵۱۵ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
راهنمای خرید سیسمونی

این روزها خرید سیسمونی هم به چشم و هم‌چشمی و فخرفروختن تبدیل شده است. خرید لوازم اضافه و لزوم تهیه سیسمونی از برندهای خارجی و گرانقیمت به اضافه گرفتن مراسم‌های آنچنانی  یکی از رسم و رسومات دردسرساز است اما واقعیت این است که می‌توان با هزینه‌ای معقول یک سیسمونی مناسب با نیازهای نوزاد تهیه کرد. با ما در راهنمای خرید نوزادان همراه باشید.
لوازم بهداشتي
ليست وسايل بهداشتي سيسموني هر‌ سال تغيير مي‌كند. اغلب معروف‌ترين آنها عبارت است از شيردوش، شيشه شير، پستانك نوزادي كه البته از معمولي تا مدل‌هاي ارتودنسي‌دار موجود است، كرم‌هاي بهداشتي، دماسنج، ناخن‌گير، دندان‌گير، پوشك، دستمال مرطوب، پودر بچه و... در خريد وسايل بهداشتي به آن دسته از محصولات كه تاريخ مصرف دارد، دقت كنيد و با خريد زياد از حد، موجب هدررفت ‌آن نشويد. در ضمن برخی از این محصولات واقعا استفاده هم نمی‌شوند و خرید آنها کاری بیهوده است.
اسباب‌بازي
فروشگاه‌هاي اسباب‌بازي با تنوع جنس‌ها و رنگ‌ها و شخصيت‌هاي كارتوني و... خريدار سيسموني را به ولع خريد بيشتر تشويق مي‌كند اما خريد اسباب‌بازي، خريد ابزار شادي و رشد هوشي و مهارتي كودكان است؛ پس خريد آن با تمام خريد‌هاي سيسموني فرق مي‌كند. يك اسباب بازي خوب بهتر است با توجه به رده سني خاص كودك تعيين شود.
لباس
يكي از موقعيت‌هايي كه در آن اسراف زيادي ممكن است اتفاق بيفتد خريد لباس است؛ به ‌عنوان مثال كودك شما در هر ماهي كه از تولدش مي‌گذرد، حداكثربه اندازه 3 دست لباس نياز دارد. خريد بيش از اندازه فقط مي‌تواند به شما ضرر بزند. پيشنهاد ما اين است كه هر‌ ماه به اندازه نياز همان‌ ماه او لباس تهيه كنيد. با اين كار به تنوع مورد نظر خود هم مي‌رسيد.
سرويس تخت و كمد
يكي از بخش‌هاي گرانقيمت سيسموني را سرويس چوب تشكيل مي‌دهد. بهتر است به جای صرف هزینه برای خرید گهواره‌های آنچنانی یک گهواره ساده تهیه کنید یا از دوستان و آشنایان به امانت بگیرید؛ چون احتمالا فرزند شما زمان زیادی در گهواره نمی‌ماند. ضمن اینکه لازم نیست حتما قبل از دنیا آمدن کودک سرویس تخت و کمد او را بخرید و می‌توانید وقتی فرزندتان بزرگتر شد آنها را خریداری کنید.


تعداد بازدید :  366