شماره ۱۵۱۶ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
آشنایی با نویسنده‌هایی که به زندگی خود پایان دادند!(1)
آنها زندگی را ترجیح ندادند!

قتل نفس یا خودکشی تقریباً در تمامی جوامع و ادیان مذموم شناخته شده است، با این حال همواره هستند کسانی که به دلایل مختلف تصمیم می‌گیرند به دست خود از زندگی وداع کنند. این میان قتل نفسِ چهره‌های سرشناس طبیعتاً بیش از مردم عادی به چشم آمده و مورد توجه قرار می‌گیرد. از میان همه حرفه‌ها، ما امروز به سراغ نویسندگی رفتیم و قصد داریم چهره‌های سرشناس و فعال در این حرفه را که در دوره‌ای از زندگی تصمیم گرفتند دیگر زندگی نکنند، به شما معرفی کنیم.
یوکیو میشیما
این نویسنده سرشناس ژاپنی و صاحب آثاری چون «رنگ‌های ممنوع» و «صدای امواج» که سه بار هم کاندیدای جایزه نوبل ادبیات شده بود 25 نوامبر 1970 با گروگان‌ گرفتن یک افسر ارشد ارتش ژاپن، خواستار بازگشت ژاپن به دوران شکوه و جلال دوران امپراتور شد. این درخواست او با واکنشی استهزا آمیز مواجه شد و میشیما که وضعیت را چنین دید، هاراگیری (خودکشی به روش ژاپنی‌ها) کرد. او در زمان مرگ 45 سال داشت.  
یرژی کوشینسکی
این نویسنده آمریکایی و لهستانی‌الاصل در سال ۱۹۶۵ با انتشار کتاب «پرنده رنگارنگ» که تجربیات وحشتناک کودکی خود در جریان جنگ جهانی را به تصویر می‌کشید به شهرت رسید. اثر بعدی او به نام «گام‌ها» مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه، برنده جایزه ملی کتاب آمریکا شد. کوشینسکی سوم می ۱۹۹۱ در حالی که از بیماری قلبی رنج می‌برد با مسدود کردن راه‌تنفسی خود توسط یک کیسه پلاستیکی خودکشی کرد. او در هنگام مرگ 57 سال داشت.
هانتر اس. تامپسن
این نویسنده و خبرنگار آمریکایی را پایه‌گذار روزنامه‌نگاری گونزو می‌شناسند. روزنامه‌نگاری گونزو نوعی سبک روزنامه‌نگاری است که در آن اخبار و مطالب بدون هدف، ادعا و غرض خاصی منتشر می‌شود. از رمان‌های مشهور تامپسن می‌توان به «ترس و نفرت در لاس‌وگاس» اشاره کرد. تامپسن که در میانسالی به بیماری‌های مختلف دچار شده بود 20 فوریه 2005 پس از دیدار با اعضای خانواده‌اش با شلیک گلوله به زندگی‌اش پایان داد. او در هنگام مرگ 68 سال داشت.
ریچارد براتیگان
این نویسنده شهیر آمریکایی را ما ایرانی‌ها با رمان معروف «صید ماهی قزل‌آلا در آمریکا» می‌شناسیم. از براتیگان ۹ رمان، یک مجموعه داستان و چندین دفتر شعر منتشر شده‌ است. «صید قزل آلا در آمریکا» نخستین و شناخته‌شده‌ترین اثر اوست. براتیگان که دچار افسردگی و اسکیزوفرنی بود نهایتاً با یک تفنگ شکاری کالیبر ۴۴ خودکشی کرد. او «ایستاده رو به دریا پشت پنجره» به شقیقه‌اش شلیک کرده بود. براتیگان در هنگام مرگ 49 سال داشت.
جان بریمن
این نویسنده و شاعر آمریکایی در حالی که فقط ۱۲ سال داشت، پدرش خودکشی کرد. انتشار مجموعه اشعار «۷۷ داستان رویایی» جایزه پولیتزر شعر را برای بریمن به ارمغان آورد. ناپایداری احساسی همیشگی بریمن و اعتیادش به الکل، سرانجام او را به همان نقطه‌ای رساند که نقطه پایان زندگی پدرش بود. او هفتم ژانویه سال ۱۹۷۲ خودش را از روی پل واشینگتن به پایین پرت کرد و درگذشت. بریمن هنگام مرگ ۵۸ سال داشت.
beytoote.com


تعداد بازدید :  206