شماره ۱۵۱۶ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
این گیاهان گوشت دوست دارند
گول ظاهرشان را نخورید!

گیاهان را باید پایین‌ترین حلقه زنجیره غذایی به شمار آورد، زیرا همواره در معرض خورده‌شدن هستند اما خب برای هر قاعده‌ای استثنایی است و هستند گیاهانی که مثل حیوانات تغذیه با  گوشت را ترجیح می‌دهند.
گیاه کوزه‌ای گرمسیری
ارتفاع بخش کوزه‌ای این گیاه در حدود ۳۰ سانتی‌متر است که نه تنها برای شکار و هضم حشرات مناسب است، بلکه برای شکار مارمولک‌های کوچک، دوزیستان و حتی برخی پستانداران هم کفایت می‌کند.
 زنبق کبری
 این نامگذاری به دلیل شباهت آن به مار کبری است. این گیاه با بوی خوش خودش حشرات را به داخل خود می‌کشاند و بعد از بسته شدن در ورودی آنها را هضم می‌کند.
 گیاه تریگر
 این گیاه دارای مویچه‌هایی چسبناک است که حشرات کوچک را در دام می‌اندازد و برگ این گیاه آنزیم‌های گوارشی را ترشح می‌کند که باعث حل شدن آرام این حشرات بر روی گیاه می‌شود.
 تریفیوفیلوم
 در کنار گل‌های این گیاه غده‌های چسبناکی وجود دارند که حشرات را به دام می‌اندازند. حشره توسط مویچه‌های این گیاه به حرکت در می‌آید و به محل مناسب برای هضم شدن، منتقل می‌شود.
 ساندیوی پرتغالی
 این گیاه هم حشرات را به وسیله بوی خوش و شیرین خودش جذب می‌کند. سپس به وسیله ماده‌ای چسبناک بر روی برگ‌هایش به دام می‌اندازد و توسط آنزیم‌های گوارشی آنها را هضم می‌کند.
 روریدولا
 این گیاه بومی آفریقای جنوبی است اما فسیل‌هایی از آن در مناطق مختلفی از اروپا یافت شده. این نشان می‌دهد گیاه فوق در حال انقراض است و بیش از پیش نیاز به محافظت دارد.
 تله ونوس
 این گیاه در میان گیاهان گوشتخوار از همه معروف‌تر است. نکته جالب توجه درباره این گیاه این است که تله آن فقط زمانی بسته می‌شود که حشره ۲۰ ثانیه داخل آن باقی بماند.
saat24.news


تعداد بازدید :  364