شماره ۱۵۱۶ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
عدد روز

11800 تومان قیمت ارز مسافرتی

هر یورو برای مسافران خارج از کشور حدود ۱۱‌هزار و ۸۰۰ تومان توسط بانک‌های عامل فروش ارز مسافرتی فروخته می‌شود. مسافران  می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو با نرخ حدود 11‌هزار و 800 تومان خریداری کنند. براین اساس، بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌‌شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارکی از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیت مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصد، در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند، اقدام کنند.

54 درصد افزایش ارزش واردات موبایل

طبق گفته وزیر ارتباطات ۷۰۰‌هزار گوشی دیگر نیز در گمرکات مانده است. بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد در 6ماه نخست ‌سال‌جاری ۲۴۲‌میلیون و ۶۹۲‌هزار دلار گوشی تلفن‌همراه به ایران وارد شده که ۱.۰۹‌درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را شامل می‌شود. به این ترتیب آمار نشان می‌دهد که ارزش دلاری واردات گوشی تلفن‌همراه در نیمه نخست ‌سال‌جاری نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته ۵۳.۵۴‌درصد افزایش یافته است.

192 هزار کارجو در کاریابی‌ها ثبت‌نام کردند

محمد اکبرنیا، مدیرکل کاریابی‌های وزارت کار با اشاره به ثبت‌نام ۱۹۲‌هزار کارجو در کاریابی‌های سراسر کشور طی ۶ماهه نخست ‌سال‌جاری گفت: از این میزان حدود ۲۲‌هزار نفر جذب بازار کار شدند. وی با تأکید بر اینکه میزان موفقیت و اثرگذاری کاریابی‌ها ارتباط مستقیم با شرایط بازار کار دارد، گفت: طی دو‌سال گذشته، رکود حاکم بر بازار کار تأثیر منفی بر وضع اقتصادی کاریابی‌ها گذاشت.


تعداد بازدید :  170