شماره ۱۵۱۶ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
زنبیل

کالاها را گران‌تر از قیمت درج‌شده نخرید
ایسنا| منصور عالی‌پور، نایب‌رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام کرد که اگر نرخ مصوب کالاها و حتی تخفیف‌هایی که برای خرید آنها از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای درنظر گرفته می‌شود رعایت نشود، تخلف است و مردم می‌توانند از طریق اتحادیه شکایت خود را بررسی کنند. نایب‌رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچنین درخصوص کمبود کالا در برخی مغازه‌ها و سطح عرضه اینکه آیا چنین مشکلی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم وجود دارد یا خیر، اینگونه توضیح داد که شاید در ماه‌های گذشته چنین مشکلی وجود داشت، اما هم‌اکنون هیچ کمبودی وجود ندارد که البته در ماه گذشته به دلیل نوسانات قیمتی ماندن برخی کالاها در گمرک و اینکه به آنها اجازه ترخیص نمی‌دادند، کمبود مقطعی به وجود آمد.

صیفی‌جات به قیمت قبل تولید نمی‌شود
ایلنا| حسین اصغری، مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه‌ای و جالیزی گفت: واردات سبزی و صیفی از کشورهای دیگر به دلیل ریسک‌های قرنطینه‌ای به هیچ عنوان وجود ندارد. این بدان معنی است که هیچ‌کس نمی‌تواند پیاز، گوجه و سیب‌زمینی به کشور وارد کند. اصغری در رابطه با بالابودن قیمت گوجه‌فرنگی گفت: در صنعت مرتبط با گوجه‌فرنگی باید این واقعیت را بپذیریم که این افزایش قیمت‌ها، روی محصولات کشاورزی هم مانند همه کالاها اثر گذاشته است. او افزود: رانندگان کامیون راجع به گرانی لوازم یدکی و لاستیک صحبت می‌کنند و این دقیقا همان اتفاقی است که در بخش کشاورزی و در رابطه با تراکتور، کمباین و سایر ادوات افتاده است‌. لاستیک تراکتور و تجهیزات آبیاری ما هم گران شده، به این دلیل اگر فکر می‌کنیم قیمت گوجه باید مشابه ‌سال ۹۵ و ۹۶ باشد، کاملا اشتباه می‌کنیم. مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه‌ای و جالیزی در ادامه تصریح کرد: دیگر نمی‌توان به آن قیمت تولید کرد و هزینه‌ها بالاتر رفته است اما از نظر میزان تولید هیچ کسری وجود ندارد.

ریزش یک‌میلیون تومانی بهای سکه
تسنیم| طبق اعلام کشتی‌آرای، بازار طلا و سکه در روزهای اخیر به آرامش و ثبات نسبی رسیده و طی یک هفته گذشته کاهش چشم‌گیری در طلا و سکه به ثبت رسیده است. محمد کشتی‌آرای درباره وضع این روزهای بازار طلا و سکه گفت:   هم‌اکنون بازار آرامش دارد و ثبات قیمت، برقرار است و هم‌اکنون خریدوفروش با احتیاط انجام می‌شود و دیگر خریدها هیجانی نیست. به گفته این فعال بازار طلا و جواهر قیمت اونس جهانی نسبت به شنبه هفته قبل 10دلار افزایش داشته است، ضمن آنکه قیمت سکه امامی یک‌میلیون و 50‌هزار تومان، نیم‌سکه 570‌هزار تومان، ربع سکه 270‌هزار تومان و سکه گرمی 70هزار تومان در این مدت کاهش یافته است.


تعداد بازدید :  196