شماره ۱۵۱۶ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
دلیل تناقض در اظهارات وزارتی‌ها چیست؟
رونمایی از نام روسای بازنشسته‌ بدون تاج!

شهروند| درحالی ‌که حدود 20روز از ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان در نهادی دولتی می‌گذرد و تنها 40روز تا اجرای کامل این قانون باقی مانده، هنوز هیچ مدیری در ورزش ایران حاضر نشده چنین قانونی را اجرایی کند. داورزنی دیروز برای نخستین‌بار رسما از اسامی روسای بازنشسته فدراسیون‌ها رونمایی کرده اما نامی از مهدی تاج نبرده است!
بالاخره نام بازنشسته‌ها افشا شد
علیرضا رحیمی(هندبال)، محمد درخشان(جودو)، مصطفی کریمی(ناشنوایان)، بهرام شفیع(هاکی)، محمدعلی صبور(سه‌گانه)، خسرو امینی(قایقرانی) و احمد ضیایی(والیبال) 7 رئیس فدراسیونی هستند که دیروز محمدرضا داورزنی در مصاحبه خود از آنها اسم برده و اعلام کرده با اینکه از سمت خود کنار می‌روند، اما در هیأت‌رئیسه فدراسیون‌ها می‌توانند نقش خود را ایفا کنند. جالب اینکه معاون وزیر ورزش از چند رئیس بازنشسته نام نبرده که یکی از آنها مهدی تاج است! رئیس فدراسیون فوتبال که بازنشسته به حساب می‌آید، مدتی پیش ادعا کرده بود که 50‌درصد جانبازی دارد و با این تبصره می‌تواند در سمت خود باقی بماند. با این حال، از گوشه و کنار شنیده می‌شود وزیر ورزش در جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده او هم باید قانون را اجرا کند. مجید شایسته(تنیس)، محمدصادق فرجی(کاراته)، محمود رشیدی(رزمی)، حجت‌الله دهخدایی(چوگان) و علی مجدآرا(همگانی) از دیگر روسای بازنشسته هستند. البته داورزنی در مصاحبه خود گفته یکی، دو نفر از این روسای بازنشسته ادعا کرده‌اند بازنشسته نیستند و مدارکی هم ارایه دادند.
ماموریت کمیته برای جلوگیری از تعلیق
وزارت ورزش روی اجرای قانون اصرار دارد اما برخی معتقدند کناررفتن بازنشسته‌ها به این شکل، دخالت سیاستی در ورزش به حساب می‌آید و ممکن است با ورود نهادهای بین‌المللی و فدراسیون‌های جهانی منجر به تعلیق برخی رشته‌های ورزشی شود. این درحالی است که رئیس کمیته ملی المپیک در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده IOC درباره تغییرات در فدراسیون والیبال با ایران تماس گرفته اما به صورت شفاهی مسئولان این کمیته توانسته‌اند این نهاد بین‌المللی را قانع کنند.
چرا قانون اجرا نمی‌شود؟
به نظر می‌رسد برخی تناقض‌ها و اختلاف‌نظرها در جریان اجرایی‌کردن قانون جدید بازنشسته‌ها وجود دارد. با اینکه داورزنی از تعامل فدراسیون‌ها با وزارت ورزش برای کناررفتن بازنشسته‌ها سخن گفته، علی رغبتی دیگر مسئول وزارت ورزش اعلام کرده هنوز وزارتخانه در این‌باره به جمع‌بندی نرسیده است! با این وضع باید دید بالاخره روسای بازنشسته فدراسیون حاضر به نوشتن استعفا می‌شوند یا وزارت ورزش بدون توجه به خواسته آنها حکم سرپرستی برای افراد جدید صادر می‌کند.

 


تعداد بازدید :  355