شماره ۱۵۱۶ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#سرولات #جنگل_خواری #رونالدو FATF#

تخریب جنگل و صدور مجوز ساخت ویلا در بلند‌ترین ارتفاعات جنگلی سرولات گیلان موضوعی بود که دیروز از سوی یک کاربر توییت شد و مورد توجه مردم قرار گرفت. این کاربر ضمن انتقاد شدید از مسئولان استانی گیلان برای جلوگیری‌نکردن از تخریب جنگل برای ویلاسازی افراد بانفوذ خواهان راه‌اندازی کمپینی بزرگ برای مقابله با این پدیده تلخ شد. جالب اینجاست که توییت این کاربر هم یکی از پربازدیدترین توییت‌های منتشرشده در توییتر بود و زیر این پست هم مردم به شدید‌ترین شکل در حال انتقاد از صادرکنندگان مجوز هستند. نکته قابل تأمل دیگر اینجاست که خیلی‌ها اعتقاد دارند افرادی که می‌توانند در آن منطقه مجوز ویلاسازی با تخریب جنگل بگیرند، قطعا از چهره‌های پرنفوذ هستند.
 
صحبت درباره طرح پرسروصدای FATF باز هم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داغ و این هشتگ به ترند اول توییتر در ایران تبدیل شده است. در چنین شرایطی اتفاق جالب توجه اینجاست که مردم با بازنشر قسمت مهم صحبت‌های مسئولان مختلف کشور، معاهده جنجالی شفاف‌سازی برای فعل و انفعالات مالی نظام را مورد بررسی قرار می‌دهند. در چنین شرایطی منتقدان طرح مثل همیشه آن را خیانت به کشور قلمداد می‌کنند و معتقدند دشمن با این کار می‌خواهد دخالت‌های خود را در کشور بیشتر کند. موافقان هم در راستای شفافیت و دیپلماسی بین‌المللی معتقدند تصوب FATF به ثبات اقتصادی کشور به‌ویژه بازار ارز کمک خواهد کرد. از بین صحبت‌های مسئولان اما اظهارات آیت‌الله موحدی کرمانی، امام‌جمعه تهران که گفته بود:  «با تصویب طرح FATF اگر ما بخواهیم به حزب‌الله، انصارالله و امثال آنها کمک کنیم، جلوی ما گرفته می‌شود» بیشترین توجه  را به دنبال داشت. به نظر می‌رسد در روزها و هفته‌های آینده هم صحبت درباره این موضوع ادامه داشته باشد.
 
پرونده تجاوز کریستیانو رونالدو به یک مدل آمریکایی در ‌سال 2009 جنجال بزرگی را برای این ستاره فوتبال جهان در روزهای اخیر به راه انداخته است و همه در جهان فوتبال در حال بررسی و صحبت پیرامون پرونده‌ای هستند که رونالدو آن را تکذیب کرده است. البته کاترین میورگا و وکلایش ادعا کرده‌اند که اسناد محکمی برای اثبات تجاوز رونالدو در اختیار دارند و این فوتبالیست همان‌ سال نزدیک به 360‌هزار دلار هم برای حق‌السکوت به کاترین پرداخت کرده است. در حال حاضر واکنش اسپانسر‌های شخصی رونالدو ازجمله نایکی و کمپیانی ‌ea sport هم بازتاب قابل توجهی در رسانه‌های جهان داشته است. حذف عکس رونالدو از جلد بازی‌های فیفا  و خط‌خوردن از ترکیب تیم‌ملی پرتغال هم فعلا کوچکترین پیامد جنجال اخیر است. به هر صورت رسانه‌های معتبر ازجمله اشپیکل هم ادعا کرده‌اند که رونالدو درنهایت محکوم خواهد شد و دنیای فوتبال باید در انتظار اعلام یک خبر جنجالی باشد. به هر صورت این زن آمریکایی مدعی است که این ستاره فوتبال جهان 9‌ سال قبل در هتلی در لاس‌وگاس به او تجاوز کرده و برای گرفتن حق‌السکوت او را تحت فشار گذاشته و یک قرارداد مالی را به وی تحمیل کرده است. حالا اما همه منتظر تصمیم دادگاه درباره این پرونده جنجالی رونالدو هستند. آن هم در شرایطی که ستاره یوونتوس یک تیم از وکلای حقوقی برجسته هم در آمریکا برای حل این مشکل استخدام کرده است.


تعداد بازدید :  339