شماره ۱۵۱۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
جالب‌ترین جمله‌های پایانی محکومین به اعدام (2)
مزه ریختن در آخرین لحظات زندگی!

اگر از زمان مرگ خود باخبر بودید، در آخرین لحظه به‌عنوان آخرین جمله چه چیزی به اطرافیان خود می‌گفتید؟ هفته گذشته نخستین قسمت از مطلب مربوط به معروف‌ترین جملات اَداشده از سوی محکومین به اعدام را در همین ستون خواندید. امروز دومین و آخرین بخش را با شما مرور می‌کنیم.
جیمی ال. گلس Jimmy L. Glass  
دوازدهم ژوئن 1987 میلادی، جیمی ال. گلس روی صندلی الکتریکی کباب شد آن‌هم به خاطر قتل آقا و خانم براون حین سرقت مسلحانه از مهمانخانه دیکسی. گلس و همدستش جیمی وینگو یم روز قبل از کریسمس از زندان فرار کرده بودند، اما خب ظاهرا طاقت دوری از زندان را نداشتند! می‌گویند گلس قبل از آنکه جریان برق را روی صندلی الکتریکی به او وصل کنند، آخرین کلماتش را این‌طور ادا کرد: «ترجیح می‌دادم الان درحال ماهیگیری باشم.»  
دیوید متیوز David Matthews
دزد دیگری که از بد روزگار کارش به قتل کشید، دیوید متیوز بود. تاریخ اعدام متیوز ۳بار عقب افتاد، زیرا فرماندار ایالات اوکلاهاما، ۲بار تاریخ اعدام را کنسل کرد تا به وکلای مدافع زمان داده شود. درباره ادعای بی‌گناهی متیوز بیشتر تحقیق کنند، اما درنهایت او را برای تزریق سم به اتاق اعدام بردند. می‌گویند چند لحظه قبل از تزریق سم، متیوز سرش را سمت خانواده‌اش چرخانده و می‌گوید: «فکر کنم تلفن فرماندار سوخته. هنوز زنگ نزده!»  
توماس جی. گراسو Thomas J. Grasso
این جناب که برای قتل یک پیرزن در‌ سال 1995 به صندلی الکتریکی بسته شد، شب اعدام فهرست آخرین غذای خود را چنین تنظیم کرد: ماهیچه گوسفندی، حلزون بخارپز، دابل چیزبرگر، شش سیخ کباب دنده، ۲ میلک شیک توت‌فرنگی، یکی‌ونصفی پای کدوحلوایی، توت‌فرنگی خردشده و یک بشقاب اسپاگتی O شکل که با دمای اتاق سِرو شود. آخرین کلمات گراسو قبل از مرگش این‌ بود: «برام اسپاگتی O شکل نیاوردن، اسپاگتی معمولی آوردن. می‌خواستم همه رسانه‌ها در جریان باشن!»  
جرج اپل George Apple
تخصص آقای جرج اپل در کشتن و تکه‌تکه‌کردن آدم‌ها بود. او پس از انجام چند قتل‌ بالاخره به دام افتاد و در دادگاه نیویورک به اعدام با صندلی الکتریکی محکوم شد. حکم او در ‌سال 1928 اجرا شد. در روز اجرای مراسم جناب اپل رو به حضار کرد و با استفاده از معنی نام خانوادگی خود یعنی «سیب»، این چنین مزه ریخت:   «خب، آقایان محترم، تا لحظاتی بعد شما درحال مشاهده baked Apple (سیب پخته) خواهید بود.»  
وینس گوتیرز Vincent Gutierrez  
خودروی دزدی آخر و عاقبت خوبی برای جناب وینس گوتیرز نداشت، زیرا در آخرین تجربه مجبور شد یک مرد 40ساله را به قتل برساند. او ۲۸ مارس ۲۰۰۷ با تزریق سم در تگزاس اعدام شد و موقع خداحافظی این جملات را بر زبان آورد: «می‌خواهم به همه اعلام کنم بنده از این وضعیتی که پیش آمده، متأسف هستم. می‌خوام از همه تشکر کنم. من مخلص همه‌تون هستم. الان که بدلکارم رو بدجوری لازمش دارم معلوم نیست کجا غیبش زده؟»
ajibtarin.com

 


تعداد بازدید :  327