شماره ۱۵۱۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
آشنایی با مرگبارترین حیوانات دنیا
از این موجودات فاصله بگیرید!

انسان را احتمالا می‌توان رأس زنجیره غذایی در طبیعت به شمار آورد، زیرا می‌تواند خیلی چیزها را بخورد و یحتمل خورده هم نشود! اما خب، هر چقدر که از القابی چون اشرف مخلوقات، رأس زنجیره غذایی و امثال آن استفاده کنیم باز هم هستند حیوانات مرگباری که لازم است انسان تا جایی که می‌تواند از آنها دوری کند.
 قورباغه زهرآگین
این حیوان زیبا و مرگ‌آور بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است. سم این حیوان لزج روی پوست پشت او ترشح می‌شود تا مانع شکار حیوان و حفاظت در برابر حیوانات دیگر شود. هر یک از این قورباغه‌ها سم کافی برای کشتن ۱۰ انسان را حمل می‌کنند.
  بوفالوی آفریقایی
احتمالا وقتی صحبت از خطرناک‌ترین حیوانات آفریقا به میان می‌آید، یاد شیر و پلنگ می‌افتید، اما اگر این سوال را از شکارچیان قدیمی و بومی آفریقایی بپرسید، پاسخ خواهید شنید: گاومیش! این حیوان می‌تواند با سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعت بدود. گاومیش وقتی با شکارچی مواجه می‌شود، با دو شاخ قطور و تیز به سمت دشمن حمله می‌کند.
  خرس قطبی
خرس قطبی بزرگترین جانور گوشتخوار خشکی و بزرگترین عضو خانواده خرس‌هاست که با سرمای اقیانوس منجمد شمالی به‌خوبی سازگار شده ‌است. غذای خرس قطبی را بیشتر خوک‌های دریایی تشکیل می‌دهند.
  فیل
فیل‌ها سنگین‌ترین جانوران خشکی هستند و وزن آنها بین ۴ تا ۶ تُن است. فیل‌ها غیر از انسان هیچ‌گونه دشمن طبیعی ندارند. انسان‌ها فیل‌ها را هم برای عاج و هم تصاحب زیستگاه طبیعی‌شان نابود می‌کنند، اما در عوض فیل‌ها نیز مسئول مرگ حدود 500 نفر انسان در هر سال هستند.
  کروکودیل
این خزنده در آب‌های کم‌عمق به انتظار می‌ماند تا حیوانی برای گذر یا نوشیدن لب آب‌ بیاید، سپس در یک چشم به هم زدن طعمه را به درون آب می‌کشد. قدرت آرواره یک کروکودیل بالغ تا ۲۲ هزار نیوتن می‌رسد. این درنده غول‌پیکر تا ۶ متر طول و بیش از یک تن وزن می‌تواند داشته باشد.
  شیر آفریقایی
شیر دومین عضو بزرگ‌جثه گربه‌سانان پس از ببر است. با آنکه در گذشته شیرها در آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا از جمله ایران به فراوانی یافت می‌شدند، امروزه تعداد محدودی از آنها در آفریقا و آسیا باقی ‌مانده‌اند.
  کوسه سفید
این جانور در آب‌های ساحلی تمام اقیانوس‌های جهان زندگی می‌کند. طول این جانور تا 4/6 متر و وزنش به 3 تن می‌رسد. کوسه سفید یکی از اصلی‌ترین شکارچیان پستانداران دریایی است و در بالاترین مکان در زنجیره غذایی دریایی قرار می‌گیرد.
  عروس دریایی
این جانور دریایی زیبا به ازای هر 5/4 متر طول تا ۶۰ شاخک دارد و هر شاخک به 5 هزار سلول گزنده مجهز شده که برای کشتن ۶۰ انسان کافی است. حاصل تماس با شاخک‌های زهرآگین عروس دریایی مرگی دردناک و محتوم است.
  کبرای آسیایی
هرچند این جانور سمی‌ترین گونه مار در جهان نیست، اما مرگبارترین گونه مار برای انسان به حساب می‌آید. هر ساله بیشتر از 50 هزار نفر از نیش این مار خوش خط و خال از بین می‌روند.
  پشه آنوفل
این پشه به‌عنوان انتقال‌دهنده اصلی بیماری مالاریا در جهان، به‌تنهایی مسئول مرگ بیشتر از 2 میلیون نفر در هر سال است. هر ساله با گرم‌شدن زمین شیوع این بیماری افزایش پیدا می‌کند.
akairan.com


تعداد بازدید :  235