شماره ۱۵۱۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
عدد روز

25 درصد کاهش قیمت مسکن در بهمن ماه

حسام عقبایی، نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۲۵‌درصدی قیمت مسکن در بهمن‌ماه امسال در صورت تثبیت نرخ ارز خبر داد و گفت: معاملات مسکن در شهریورماه امسال ۴۵‌درصد کاهش یافت. عقبایی درباره وضع بازار مسکن اظهار کرد: براساس آمار رسمی بانک مرکزی تا  شهریورماه امسال قیمت مسکن حدود 74‌درصد نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته افزایش یافته است.

2 میلیون و 200هزار تومان بلیت اربعین تهران-نجف

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت:   قیمت بلیت پروازهای اربعین مسیر تهران-نجف بالاتر از ۲.۲‌میلیون تومان تخلف است و زائران، بلیت پرواز‌ها را گران نخرند. جعفرزاده اظهار داشت: براساس توافقات صورت‌گرفته مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، قیمت مسیر تهران-نجف-تهران و سایر شهرستان‌ها به نجف، بغداد و بالعکس 2میلیون و 200‌هزار تومان و مشهد-نجف-مشهد 2دو‌میلیون و 800‌هزار تومان تعیین شده است و فروش بلیت بالاتر از این ارقام خلاف است .وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی باید از سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه‌های مبدأ و همچنین فرودگاه‌های مقصد (نجف و بغداد) مجوزها را دریافت و سپس به فروش بلیت اقدام کنند.

20000‌‌ میلیارد تومان یارانه در جیب ثروتمندان

میثم موسایی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اعلام کرد: سالیانه حدود۲۰‌هزار‌میلیارد تومان به چهار دهک ثروتمند جامعه یارانه تعلق می‌گیرد که این مبلغ خود به اندازه یک‌سال بودجه عمرانی کشور است. او به ایسنا گفت:  حدود ۱۰‌درصد از افراد جامعه به دلیل کارهای مربوط به سفته‌بازی چه بسا توانسته‌اند درآمدشان را در این وضع تورمی افزایش دهند، اما این طبقات ضعیف و متوسط هستند که از این وضع متضرر و ضعیف‌تر شده‌اند.


تعداد بازدید :  197