شماره ۱۵۱۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
زنبیل

چگونه از اصالت لوازم‌ خانگی مطلع شویم؟
ایسنا|  حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی، درباره فروش محصولات تقلبی به جای محصولات اصلی گفت: متقاضیان خرید لوازم‌ خانگی می‌توانند جهت اطلاع از اصلی یا جعلی‌بودن محصول خریداری‌شده و اطمینان از صحت خدمات پس از فروش آن می‌توانند سریال محصول را به مرکز ارتباط با مشتریان برندهای تولیدشده گزارش کرده و جهت اطمینان از خدمات پس از فروش محصول نیز علاوه بر مورد قبلی، با دفتر خدمات پس از فروش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تماس برقرار کنند. متقاضیان خرید لوازم خانگی می‌توانند جهت اطلاع از نمایندگی‌های رسمی به آدرس gatc.ir مراجعه کنند و جهت اطلاع از اصلی یا تقلبی‌بودن محصول با شماره مرکز ارتباط با مشتریان برند مربوطه تماس بگیرند.

کاهش قیمت مرغ
تسنیم| قیمت هر کیلوگرم مرغ دیروز در  کشتارگاه‌های تهران 8900 تومان، پخش 9100 تومان، خرده‌ فروشی 10000 تومان، خرده‌فروشی مرغ شمال 9500 تومان و قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن 8600 تومان است. قیمت هرکیلوگرم سینه با کتف مرغ 15000 تومان، سینه بدون کتف 16000 تومان و فیله 17000 تومان است. در اطلاعیه اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی خطاب به اعضا آمده است که قیمت‌های اعلامی فوق نرخ استعلامی بوده و آنها می‌توانند با توجه به فاکتور خرید رسمی و با احتساب 10‌درصد سود اقدام به فروش کنند. براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار، حداکثر قیمت مرغ برای مصرف‌کننده نباید از  8175 تومان بیشتر باشد و اگر قیمت مرغ به بیش از این نرخ برسد، دولت مکلف به عرضه مرغ تنظیم بازاری برای کنترل قیمت‌هاست.

کاهش جزیی قیمت خودروهای داخلی
فارس| قیمت اغلب خودروهای تولید داخل در نخستین روز از هفته جاری در بازار تهران نسبت به هفته گذشته بین یک تا 2‌میلیون تومان کاهش یافت. به‌طوری که قیمت پراید که در  اواخر هفته گذشته به 36‌میلیون و 500‌هزار تومان رسیده بود، دیروز در بازار تهران با یک‌ونیم‌ میلیون تومان کاهش قیمت، به 35‌میلیون تومان رسید. همچنین پراید 131 با کاهش 2‌میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته در بازار دیروز تهران به قیمت 32‌میلیون تومان معامله شد و پراید صندوق‌دار که در اواخر هفته گذشته به قیمت 39‌میلیون تومان معامله شد، با کاهش 500‌هزار تومانی، در بازار دیروز تهران به قیمت 38‌میلیون و 500‌هزار تومان معامله شد. قیمت 206 تیپ 5 با یک‌ونیم ‌میلیون تومان کاهش در بازار دیروز تهران با قیمت 67‌میلیون و 500‌هزار تومان معامله شد و قیمت 206 تیپ 2 بدون تغییر نسبت به اواخر هفته گذشته به قیمت 58‌میلیون تومان در بازار معامله شد.

گرانفروشی بیسکویت و شکلات
ایسنا|  جمشید مغازه‌ای، رئیس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات، درمورد فروش برخی محصولات ازجمله بیسکویت با برندهای مختلف که با قیمتی بیش از رقم درج‌شده روی بسته‌بندی محصول به فروش می‌رسد، اظهار کرد: از ابتدای ‌سال‌جاری تاکنون و علیرغم نوسانات ارزی صرفا محصولات تولیدشده در بخش بیسکویت، شیرینی و شکلات بین ۱۰ تا ۱۵‌درصد افزایش قیمت داشت و به تولیدکنندگان اعلام کردیم که افزایش مجدد قیمت‌ها را اعمال نکنند تا فشار بیشتری به مردم وارد نشود. رئیس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با بیان اینکه علاوه بر مسائل پیش‌آمده در بخش ارزی برخی از مواد اولیه داخلی نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شده است، گفت: آرد، شکر و شیرخشک گران شده است و ما کماکان با مقوله انتظار جهت تخصیص ارز برای تأمین مواد اولیه روبه‌رو هستیم.


تعداد بازدید :  358