شماره ۱۵۱۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
ذره‌بین

فرار ناموفق آدم ربا از دادسرای رشت
یک کلاهبردار و سارق حرفه‌ای که  قصد داشت از دادسرای رشت فرار کند، دوباره دستگیر شد. «محمدرسول جاوید» که پیش از این نیز با سوابق کیفری متعدد مانند کلاهبرداری و حمل و نگهداری غیرمجاز سلاح جنگی به حبس محکوم شده بود، روز شنبه نیز زمانی که قصد داشت با همدستی دو نفر دیگر از یک باب طلافروشی در خیابان منظریه رشت سرقت کند، به دام قانون گرفتار شد.  این فرد که به اتهام آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه، اخاذی و کلاهبرداری تحت تعقیب قضائی قرار داشت و متواری شده بود، پس از دستگیری به دادسرای رشت منتقل شد تا به اتهامات وی رسیدگی شود، اما قبل از جلسه رسیدگی هنگام فرار از پنجره ساختمان دادسرا به پایین پرت شد. علی مصطفوی‌نیا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در تشریح این خبر عنوان کرد: این فرد برای لحظه‌ای با فرار از دست ماموران آگاهی که چند قدم دورتر از او ایستاده بودند، فرصت را غنیمت شمرده و خود را به پنجره راهرو رساند که هنگام فرار از پنجره ساختمان دادسرا به پایین پرت شد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان همچنین اظهار داشت: فرار این فرد ناموفق بوده و پس از پرت‌شدن از پنجره دچار جراحت شد که توسط تیم فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شد و آخرین گزارش‌ها خبر از حال مساعد وی دارد.

واژگونی MVM پس از تصادف با پراید
یک دستگاه خودرو سواری MVM پس از انحراف از مسیر اصلی و برخورد با یک دستگاه خودرو پراید پارک‌شده در وسط خیابان واژگون شد. ساعت 06:30 صبح یکشنبه واژگونی خودروی سواری در تهرانپارس، خیابان 216، خیابان تاجیک به سامانه 125 اعلام شد که ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بلافاصله نیروهای عملیات ایستگاه 57 و گروه امدادونجات 10 را به محل حادثه اعزام کرد. علی هنگامی؛ فرمانده آتش‌نشانان اعزامی درباره جزییات این حادثه اظهار کرد: یک دستگاه خودرو سواری MVM به علت نامشخصی پس از انحراف از مسیر اصلی و برخورد با یک دستگاه خودرو پراید پارک‌شده در وسط خیابان واژگون شد. وی با اشاره به اینکه در این حادثه رانندگی به سرنشین خودرو آسیبی نرسید، افزود: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، جریان برق خودروی سواری را قطع و از نشت بنزین جلوگیری کردند. آتش‌نشانان بلافاصله با ایمن‌سازی محل حادثه و جلوگیری از بروز تصادفات احتمالی با استفاده از جرثقیل، خودروی واژگون‌شده را به حالت اولیه بازگردانده و به محل امن انتقال دادند.

دستگیری کلاهبردار تحت تعقیب پلیس اینترپل در فرودگاه
کلاهبردار تحت تعقیب پلیس اینترپل که از ۱۶۰ نفر بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد. در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی استان البرز و اعلام شکایت از فردی که با پیش فروش آپارتمان‌هایی که به چندین نفر فروخته شده از آنها کلاهبرداری کرده است، با توجه به حساسیت موضوع، پیگیری پرونده در دستور کار ماموران اداره جعل و کلاهبرداری قرار گرفت. متهم با توجه به آشنایی که با مالباختگان داشت اعتماد آنها را جلب کرده و در ازای صدور قولنامه رسمی مبنی بر پیش فروش آپارتمان‌های در حال ساخت و تعهد تحویل پس از اتمام ساختمان، میلیون‌ها تومان وجه نقد از آنها کلاهبرداری کرده است. پس از مدتی با پیگیری خریداران برای تحویل واحد‌های مورد نظر، آنها متوجه می‌شوند که هر کدام از واحد‌ها به بیش از یک نفر فروخته شده و فروشنده نیز متواری است. ماموران با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی دریافتند که متهم از کشور خارج شده که بلافاصله موضوع از طریق پلیس اینترپل پیگیری و مشخصات متهم به تمامی کشور‌های عضو ارسال شد. در نهایت متهم متواری در شهریور ماه سال جاری پس از بازگشت به کشور در فرودگاه دستگیر  شد و پس از انتقال به پلیس آگاهی استان البرز به جرم خود مبنی بر ۱۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری و فروش هر واحد آپارتمان  به چند نفر و در مجموع به ۱۶۰ نفر با همکاری بنگاه‌های معاملات ملکی اعتراف  کرد و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

 


تعداد بازدید :  334