شماره ۱۵۱۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# شفافیت_راز_نمایندگان # CFT # علی_ضیا_کودک_سرطانی

نمایندگان مجلس لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم #CFT را تصویب کردند. بسیاری از نمایندگان مخالف تصویب طرح در مجلس متن CFT را پاره کردند و شعارهایی تند سر دادند. چند تن از مخالفان، با برپایی تجمعی اعتراضی نسبت به تصویب این طرح واکنش نشان دادند. در حاشیه جلسه رأی‌گیری در مجلس شورای اسلامی هم نمایندگان مخالف در اقدامی قابل تأمل با در دست‌گرفتن کاغذهایی که روی آن نوشته شده بود به کنوانسیون استعماری رأی نمی‌دهیم، تمام تلاش خود را کردند تا طرح تصویب نشود اما این اتفاق افتاد. حالا همه منتظر تصمیم سایر ارگان‌ها ازجمله شورای نگهبان و شاید مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح هستند. با دنبال‌کردن هشتگ‌های CFT، FATF، خیانت FATF در فضای مجازی می‌توانید در جریان حواشی و اخبار مربوط به آن در توییت کاربران مخالف و موافق قرار بگیرید.

به دنبال حواشی به وجود آمده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی درباره تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم، باز هم صحبت در فضای مجازی درباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس داغ شد. در حالی که بعضی از نمایندگان صبح دیروز درخواست رأی‌گیری آشکار و به وسیله برگه را درباره #CFT داشتند، علی لاریجانی، رئیس مجلس این موضوع را به رأی گذاشت که تصویب نشد. برخی نمایندگان ازجمله محمدجواد کولیوند (استان البرز) و فاطمه سعیدی (تهران) آرای خود را در صفحه توییترشان منتشر کردند. نمایندگانی چون محمود صادقی  و پروانه سلحشوری نیز اعلام کردند که با این طرح موافقت کرده‌ و از نمایندگانی که در مجلس جنجال به راه انداختند، انتقاد کرده‌اند. جالب اینجاست که حالا منتقدان تصویب این کنوانسیون خواهان شفافیت آرای مجلس هستند و تأکید دارند که باید مشخص شود کدام نمایندگان با این موضوع موافقت کرده و چه کسانی مخالفت داشته‌اند. البته اگر این هشتگ را دنبال کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از کاربران فضای مجازی خواهان شفاف‌سازی در رأی‌گیری‌های صورت‌گرفته در صحن مجلس هستند.

پس از پایین‌آمدن قیمت ارز، ویدیوی شادیِ بغض‌آلود پدر یک کودک بیمار زنجانی از کاهش نرخ دلار در فضای مجازی منتشر شد و بازتاب خیره‌کننده‌ای هم داشت. علی ضیا، مجری برنامه فرمول یک شبکه اول سیما اما با تلاش خود توانست این پدر و فرزند را به برنامه‌اش دعوت کند و گفت‌وگویی را ترتیب بدهد که الان بخش‌های مختلف آن به مهمترین سوژه شبکه‌های اجتماعی تلگرام،‌ توییتر، اینستاگرام و تمام رسانه‌ها تبدیل شده است. افشین ولی‌خانی، پدر کودک مبتلا به سرطان در این برنامه از مردم خواست که از خرید غیر ضروری دلار و انبارکردن اجناس فروشگاه‌ها در خانه‌هایشان پرهیز کنند. او با چشمانی گریان به شدید‌ترین شکل ممکن به صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت که گفته بود اگر مردم موافق هستند، برای بیماران خاص که تنها دو سه‌ سال دیگر زنده هستند، دارو تهیه خواهد کرد، واکنشی تند نشان داد. دردآورترین قسمت این برنامه اما اشک‌های این پدر بود که باعث شد پسر سرطانی‌اش از جای خود بلند شود و با در آغوش‌گرفتن پدر اشک‌های او را پاک کند. فضای احساسی اتفاقات این برنامه نه‌تنها مورد توجه مردم قرار گرفته است، بلکه باعث شده باز هم صحبت درباره بیماران محتاج به اوج خود برسد.


تعداد بازدید :  256