شماره ۱۵۱۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
افرادی که مرتکب جرم شده‌اند، از کشور خارج نشوند

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه‌قضائیه با بیان اینکه ما همیشه توصیه می‌کنیم افرادی که مرتکب هر جرمی شده‌اند، از کشور خارج نشوند، گفت: بین مجرمی که فرار کرده و از طریق اینترپل به کشور بازگردانده شده، با مجرمی که در داخل دستگیر شده است، فرق بسیار هست. به این ترتیب ما همیشه توصیه می‌کنیم افرادی که مرتکب هر جرمی شده‌اند، از کشور خارج نشوند و در داخل کشور باشند و از خودشان دفاع کنند.
وی افزود: این افراد اگر دفاع کردند و موجه بود که تبرئه می‌شوند اما اگر حتی محکوم شدند، چه بسا مجازات اینکه از کشور هم فرار کرده، کار وی را سنگین‌تر خواهد کرد.
وی ادامه داد: توصیه می‌کنم به کسانی که به هر دلیلی جرمی مرتکب شده و متهم شده‌اند و در خارج از کشور هستند، خودشان برگردند، حتما به نفعشان است و از ارفاقات قانونی می‌توانند استفاده کنند. امیدواریم آنهایی هم که بیرون هستند و نخواستند برگردند، نیروهای قضائی و انتظامی بتوانند با کمک پلیس بین‌الملل آنها را به کشور برگردانند.
وی اضافه کرد: البته متاسفانه برخی از کشورها هم به تعهدات خودشان عمل نمی‌کنند و حتی در مفاسد اقتصادی حاضر نیستند همکاری لازم را برای دستگیری و استرداد مجرمان داشته باشند اما برخی از کشورها هم که با آنها معاهداتی داریم، همکاری لازم را خواهند داشت و متهمان به کشور بازگردانده خواهند شد.
او همچنین در پاسخ به ایسنا در مورد مدارای دستگاه قضا با مسئولان سابق کشور ازجمله احمدی‌نژاد که اتهاماتی را علیه این دستگاه مطرح کرده‌ است، گفت: قبول دارم با بعضی از افراد برخورد نشده اما مطمئن باشید با هرکسی که مرتکب جرمی بشود، رسیدگی خواهد شد.


تعداد بازدید :  351