شماره ۱۵۱۸ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
با طولانی‌ترین پل‌های جهان آشنا شوید
اتصال دو افق

تعریف ساده پل این است: سازه‌ای که دو نقطه را به یکدیگر متصل می‌کند. نخستین‌باری که بشر متوجه شد با ساختن پل می‌تواند فی‌المثل از عرض رودخانه‌ها بگذرد را شاید بتوان نقطه عطفی مهم در زندگی انسان اولیه دانست؛ اما روزی که انسان به این نتیجه رسید با ساختن پل می‌تواند کشورها و شهرهایی که کیلومترها از هم فاصله دارند را به یکدیگر متصل کند، یحتمل باید نقطه پرش انسان مدرن به انسان فرامدرن ارزیابی کرد! حال این شما و این طولانی‌ترین پل‌های ساخته‌شده به دست بشر!
 پل ۷ مایلی
اگر گذرتان به کانال بین خلیج مکزیک و تنگه فلوریدا افتاد، این پل زیبا را که جزایر کی‌وایس و دوک‌کی را به هم متصل کرده است، مشاهده می‌کنید. از این پل طولانی به ‌عنوان یکی از نخستین بزرگراه‌های دریایی آمریکا یاد شده که طول آن حدود ۱۲ کیلومتر است.
 پل سن ماتئو‌هایوارد
این پل تنها راه ارتباطی بین سانفرانسیسکو و خلیج کوچک شرقی است. درواقع سن ماتئو‌هایوارد را هم می‌توان جزو پل‌های زیبا و البته طولانی ایالات متحده دانست. مالکیت این پل با طولی معادل 12 کیلومتر متعلق به ایالت کالیفرنیا است و توسط آژانس بزرگراه‌های آمریکا تعمیر و نگهداری می‌شود.
 پل کنفدراسیون
این پل تنها راه ارتباطی زمینی بین جزیره پرنس ادوارد با خاک اصلی کانادا است. ساخت این پل از پاییز ۱۹۹۳ تا بهار ۱۹۹۷ با صرف هزینه‌ای حدود ۳‌میلیارد دلار به طول انجامید و در ۳۱ می‌۱۹۹۷ به بهره‌برداری رسید. طول پل مذکور به ۱۳ کیلومتر می‌رسد.
 پل ریو نیتروی
این پلِ بتن مسلح و 13 کیلومتری دو شهر ریودو ژانیرو و نیتروی در برزیل را به هم متصل می‌‌کند. ساخت ریو نیتروی به ‌طور سمبلیک ۲۳ آگوست ۱۹۶۸ در حضور ملکه الیزابت و همسرش شاهزاده فلیپ در نخستین و تنها سفر آنها به برزیل آغاز شد. در ژانویه ۱۹۶۹ کار ساخت‌وساز پل به‌ طور رسمی آغاز شد و ۴ مارس ۱۹۷۴ به اتمام رسید.
 پل پنانگ
این پل جزیره پنانگ را به شبه‌‌جزیره اصلی مالزی متصل می‌کند. 14 سپتامبر ۱۹۸۵ عبور و مرور روی این پل به ‌طور رسمی آغاز شد. پل پنانگ 5/13 کیلومتر طول دارد و در زمره طولانی‌ترین پل‌های جهان قرار می‌گیرد. این پل نشان اختصاصی و ملی مالزی نیز است.
 پل واسکودوگاما
این پل که در پرتغال و روی رودخانه تاگوس در نزدیکی لیسبون، پایتخت این کشور ساخته شده، یک پل کابلی است. پل واسکودوگاما طولانی‌ترین پل اروپا است و 17 کیلومتر طول دارد. هدف از ساخت این پل سبک‌کردن ترافیک و ازدحام پل‌های دیگر لیسبون بوده است.
 پل چساپیک
این پل ساحل غربی و شرقی ایالت مریلند را به هم مرتبط می‌سازد. پل چساپیک با ۷ کیلومتر طول در‌ سال ۱۹۵۲ ساخته شد و دهانه اصلی آن در زمان خود طولانی‌ترین سازه فولادی روی آب بود.
  پل دنگ‌های
دنگ‌های دومین پل دریایی جهان است که تاریخ تکمیل آن به ۱۰ دسامبر ۱۹۸۵ برمی‌گردد. این پل با طول 32 کیلومتر، شهر شانگ‌های چین را به ساحل یانگشان این کشور متصل می‌کند. بخش عظیم پل ارتفاع کمی دارد و قسمت اصلی و بلندترین بخش پل به صورت کابلی ساخته شده است.
gadgetnews.net


تعداد بازدید :  451