شماره ۱۵۱۸ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
همزمان با هفته ملی کودک؛
کتابخانه های چهارمحال و بختیاری میزبان 98 برنامه مختص کودک می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته ملی کودک 98 ویژه برنامه در کتابخانه‌های استان اجرا می شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری، فرهاد خلیل مقدم روز یکشنبه 15 مهرماه درحاشیه جشن بادبادک‌ها در کتابخانه حافظ شهرکرد در خصوص برنامه های کتابخانه‌های عمومی در هفته ملی کودک گفت: برگزاری جشن‌های ویژه کودک و نوجوان، کارگاه آموزشی ویژه مادران برای تربیت کودکان خلاق، احیای بازی‌های بومی محلی مناطق مختلف استان، مسابقه خاطره  نویسی با عنوان «یک روز در کتابخانه»، نشست های کتابخوان و جمع خوانی کتاب وجشن بادبادک ها از جمله این برنامه هاست.
وی نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان را از مهمترین اهداف اجرای این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: کودکان همزمان با هفته ملی کودک بصورت رایگان به عضویت کتابخانه ها پذیرفته می شوند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری، تعداد کتابخانه های عمومی این استان را 52 باب عنوان کرد و تصریح کرد: 40 باب از کتابخانه های استان دارای بخش مستقل کودک هستند و در سایر کتابخانه ها نیز بخش کودک در کنار مجموعه قرار دارد.
خلیل مقدم ، تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی استان را بیش از 39 هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود نیمی از این اعضا کودکان، جوانان و نوجوانان هستند.
گفتنی است ویژه برنامه های گرامیداشت هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» و با رویکرد آموزه های عاشورا از 14 تا 20 مهرماه در کتابخانه های عمومی این استان اجرا می شود.

 


تعداد بازدید :  392