شماره ۱۵۱۸ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# شایان_مصلح MBC_persia# # پیامک FATF # # سینمای_نفتی

شایان مصلح به یکی از دردسرهای بزرگ این روزهای پرسپولیس تبدیل شده است. با آغاز تمرینات تیم، او در جلسات غیبت داشته و ظاهرا علت آن اظهارات تندی است که علیه اقلیت‌های مذهبی داشته. در همان زمان که ویدیوی صحبت‌های مصلح در فضای مجازی بازتابی خیره‌کننده پیدا کرد، این مدافع وارد حاشیه‌ای بزرگ شد و هجمه‌هایی سنگین برای او به وجود آمد و حالا خبر احضار او سروصدا ایجاد کرد. در شرایطی که باشگاه پرسپولیس به‌دنبال کمک به مدافع خود است، در روزهایی که عالیشاه هم مصدوم شده است،‌ هواداران هم واکنش‌های مختلفی به مصلح داشتند و از او به‌دلیل دردسری که برای تیم به وجود آورده در حال انتقاد هستند. دیروز هم به‌دنبال اعلام خبر احضار شدن مصلح، هواداران با داغ‌کردن هشتگ نام او، پیگیر آخرین وضعیتش
 بودند.

در روزهای گذشته درباره حواشی به وجودآمده پیرامون الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با حمایت مالی تروریسم و تصویب معاهده FATF اخبار کاملی در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر شد و تقریبا بیشتر مردم در جریان جزییات این طرح  و مخالفت‌های شدید که با آن شده قرار گرفته‌اند. یکی از حواشی دیگر مربوط به این طرح، تهدید برخی نمایندگان مجلس به دلیل تصویب این طرح است. از مدت‌ها قبل هم به شکلی عجیب پیامک‌هایی خاص به نمایندگان مجلس موافق تصویب طرح ارسال شده بود تا آنها در جلسه رأی‌گیری به آن رأی منفی دهند، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و مجلس به آن رأی مثبت داد. حالا برخی نمایندگان از تحت فشار قرار گرفتن درباره این پرونده حرف زده‌اند و از ادامه‌دار بودن ارسال پیامک‌‌ها صحبت می‌کنند که یکی از آنها محمود صادقی است که لحظه‌به‌لحظه اتفاقات مختلف را در توییتر و کانال تلگرامی‌اش با مردم در میان می‌گذارد. صادقی تصاویر این پیامک‌ها را هم منتشر کرده که در زیر مشاهده می‌کنید.

در حوزه فرهنگ، ادعای یک رسانه اصولگرا مبنی بر ملاقات شماری از سلبریتی‌های وطنی با رضا پهلوی، ادامه دعوای رسانه‌ای علی علی‌زاده با حمید فرخ‌نژاد و البته افتتاح یک شبکه فارسی اخباری بود که در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد. به‌خصوص ماجرای دعوای رسانه‌ای حمید فرخ‌نژاد که به راند سوم کشیده شده بود. در واقع  پاسخ علی علی‌زاده فعال رسانه‌ای به حمید فرخ‌نژاد که به‌تازگی اعلام کرده که در ده هزار دلاری که باید ماهانه برای خانواده‌اش به آمریکا بفرستد، «زاییده است»؛ با اشاره به این‌که مبلغی که فرخ‌نژاد ادعا می‌کند در حقیقت معادل حقوق 167 کارگر است، انگار که دل مردم را از بازار انحصاری شماری از سلبریتی‌های وطنی خنک کرده باشد، دست به دست می‌شد، با هشتگ‌های #سینمای_نفتی، #انحصار_سینما و  #شفافیت که این آخری البته در حوزه سیاست هم یکی از هشتگ‌های پرکاربرد بود.

ماجرای راه‌اندازی شبکه MBC persia نیز بحث‌های زیادی به‌وجود آورد. اشاره‌ها بیشتر حول حمایت مالی عربستان سعودی از این شبکه دور می‌زد. این شبکه وابسته به گروه تلویزیونی M.B.C عربستان سعودی که به‌تازگی با برنامه‌هایی متمرکز بر حوزه عامه‌پسند از جمله سرگرمی و سبک زندگی آغاز به کار کرده، در تحلیل بیشتر مخاطبان راهکار عربستان سعودی برای اثرگذاری در اذهان ایرانی بعد از بدنام شدن شبکه خبری ایران اینترنشنال است که با کپی‌برداری از سبک شبکه‌های من و تو و فارسی‌وان فعالیت خواهد کرد.


تعداد بازدید :  382