شماره ۱۵۱۸ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
برخی از اصناف پس از پایین‌آمدن قیمت ارز با نصب آگهی‌هایی قیمت‌ کالاهایشان را پایین آوردند
# از _خودمان_ شروع _کنیم

طی هفته گذشته قیمت دلار در بازار آزاد روندی نزولی داشت اما همچنان در قیمت بسیاری از کالاها تغییری حاصل نشد و فروشندگان همچنان با حرف‌هایی از این دست که دیگر نمی‌توانند کالاهای جدید را با قیمت قبل تهیه کنند، قیمت‌ها را بالا نگه داشته‌اند.
دغدغه مردم در این میان متفاوت است. آنها می‌خواهند بدانند در این شرایط آیا این کاهش قیمت ارز، کاهش قیمت کالاهایی که یک‌شبه چندین‌برابر شدند را به دنبال خواهد داشت یا خیر؟ هرچند بسیاری از کسبه همچنان بر روند قبلی عمل می‌کنند اما در این میان برخی از اصناف پس از پایین‌آمدن قیمت ارز با نصب آگهی‌هایی بر سر در مغازه‌های خود به مشتریانشان آگاهی دادند که کاهش قیمت ارز سبب شده است تا قیمت کالاهای خود را کاهش دهند و این مغازه‌داران در زیر این آگهی‌ها جمله "#از_خودمان_شروع_کنیم" را نوشتند. کاربران با انتشار این تصاویر و تحسین این اصناف نوشتند که در شرایط حال حاضر مردم باید در کنار هم باشند و در کنار مسئولان تکمیل‌کننده این زنجیره اقتصادی باشیم.
به راه‌افتادن هشتگ‌های این‌چنینی پیش از این هم تبعات مثبت دیگری به دنبال داشته و در ابتدایی‌ترین اتفاق توانست توجه مردم را به خود جذب کند، اما «هشتگ از خودمان شروع کنیم» در سال‌های قبل برای موارد دیگر هم استفاده شده بود. ازجمله آن موارد کمپینی با این عنوان بود که توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری پایتخت و با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و پلیس راهور تهران بزرگ در راستای آموزش‌های همگانی و فرهنگ‌سازی در حوزه رفتارهای ترافیکی راه‌اندازی شد. محور اصلی برنامه‌های این کمپین در آن زمان موضوعاتی ازجمله حریم عابرپیاده، رفتار صحیح عابر، راننده و موتورسیکلت سوار در قبال خط سفید، روش صحیح پارک، جلوگیری از پارک دوبله و فرهنگ صحیح استفاده از حمل‌ونقل عمومی بود. موردی که بعد از آن و هم‌اکنون برای عدم استفاده از خودروهای تک‌سرنشین استفاده شده است. کاربران بسیاری با عنوان «برای حل مشکلات ترافیک شهرمان از خودمان شروع کنیم» این اتفاق را در فضای مجازی برجسته کردند و عده‌ای هم به صورت نمادین با در دست‌داشتن پلاکاردهایی با این عنوان به خیابان آمدند تا از نزدیک با مردم درباره فرهنگ ترافیک و رفت‌وآمد صحبت کنند.
 حالا مردم امیدوارند هشتگ "#از_خودمان_شروع_کنیم" فقط در فضای مجازی مورد تحسین و دست به دست‌شدن قرار نگیرد و امیدوارند این اتفاق وجهه عملیاتی به خود بگیرد و دیگر مغازه‌داران هم به این کمپین بپیوندند.


تعداد بازدید :  211