شماره ۱۵۱۹ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
ورزش‌های هیجان‌انگیز، در مکان‌های شگفت‌انگیز
فوران آدرنالین

جمله کلیشه‌ای «ورزش برای سلامتی خوب است» را بسیار شنیده‌ایم اما خب، ورزش‌هایی هم هستند که اگر فرد ورزشکار مواظبت و مراقبت لازم را به عمل نیاورد، احتمالا پشیمانی بزرگی را به بار خواهد آورد. شیرجه از آبشار، مسابقه دو با گاوهای خشمگین، تاب خوردن روی طناب، پرش از کوه و... را شاید همگان ورزش به حساب نیاورند اما خب هستند ماجراجویانی که برای چنین تجربه‌هایی سر و دست می‌شکنند. برای آشنایی با این ورزش‌ها و مکان‌های منحصربه فردی که می‌توانید در آنها چنین تجربه‌ای داشته باشید، این مطلب را تا انتها بخوانید.
موج‌سواری در کوه آتشفشانی|  نیکاراگوئه
برای انجام این موج‌سواری نیاز به آب ندارید! تنها کافی است به لئون در نیکاراگوئه بروید و بعد از صعود به یک کوه آتشفشان ۶۰۹ متری، هنگام برگشت سوار بر تخته موج‌سواری از دامنه کوه پایین بیایید. البته به این سادگی‌ها هم نیست چون سطح این کوه آتشفشانی نرم نیست و آب و برف نیز دارد، پس برای تمام کسانی که عاشق ورزش‌های خطرناک و هیجان‌انگیز هستند، یک تجربه‌ چالش‌برانگیز است.
 پرش از آبشار ویکتوریا |  زیمبابوه و زامبیا
آبشار ویکتوریا در مرز میان زیمبابوه و زامبیا قرار گرفته و شما می‌توانید بعد از بستن طناب ارتجاعی به پاهایتان از روی پلی که بالای این آبشار است داخل رودخانه بپرید! ناگفته پیداست پرش از ارتفاع حتی با طناب میان تمساح‌ها خطر بسیار زیادی دارد. این پل یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌های پرش با طناب است، اما امن‌ترین آنها نیست!
 قایقرانی در آب‌های خروشان |  اکوادور
مکان‌های زیادی برای قایقرانی در آب‌های خروشان در سراسر جهان وجود دارد، اما رودخانه‌ هیجان‌انگیز ریو اوپانو در اکوادور یکی از زیباترین آنها است. نام این رودخانه به معنی «رودخانه‌ آبشارهای مقدس» است و از میان جنگل‌های انبوه می‌گذرد. قایقرانی میان کوه‌های «آند» واقعا خطرناک و هیجان‌انگیز است.
 غواصی در حفره‌ بزرگ آبی |  بلیز
حفره‌ بزرگ آبی در کشور بلیز را باید معبد عاشقان غواصی‌های خطرناک به شمار آورد. در همه جای دنیا حفره‌های آبی عمیق برای غواصی وجود دارد، اما حفره بلیز در واقع بزرگترین حفره‌ جهان است. فراوانی حیات دریایی و انواع مرجان‌های شگفت‌انگیز این مکان را به یکی از زیباترین نقاط برای شنا تبدیل کرده است. این حفره‌ عظیم حدود ۲۹۸ متر عرض دارد و عمق آن نیز بیش از ۱۲۲ متر است.
دویدن با گاوهای نر |  اسپانیا
این سنت شاید به زعم برخی احمقانه، سال‌های سال است که از ۶ تا ۱۴ جولای، طی جشنواره «سان فرمین» در شهر پامپلونا برگزار می شود. در این مراسم گاوها توسط مردم به سمت میدان اصلی شهر هدایت می‌شوند. این مراسم رأس ساعت ۸، زمانی که ناقوس کلیسا به صدا درمی‌آید، از اسطبل شروع می‌شود و در کمتر از ۵ دقیقه با تلفات بسیار به پایان می‌رسد.
موج‌سواری با کایت|  اسپانیا
اگر به دنبال مکانی برای یک موج‌سواری هیجان‌انگیز هستید جبل‌الطارق را از دست ندهید. تنگه‌ جبل‌الطارق یک تونل باد طبیعی است و برای موج‌‌سواری با کایت مکانی ایده‌آل به شمار می‌رود. اگر به این ورزش علاقه دارید، به تاریفا در اسپانیا بروید، زیرا تمام موج‌سواران با کایت از تمامی دنیا در آنجا گرد هم می‌آیند.
یخ‌نوردی در آبشار هلمکن | کانادا
این غار که نزدیک آبشار هلمکن در ایالت بریتیش کلمبیا قرار گرفته واقعا خیره‌کننده و محل بسیار مناسبی برای یخ‌نوردی است. غار آبشار هلمکن شیب‌دارترین مکان دنیا برای یخ‌نوردی است و یخ‌نوردان آن را بزرگترین چالش زندگی ورزشی خود به حساب می‌آورند.
   akharinkhabar.ir


تعداد بازدید :  270