شماره ۱۵۱۹ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
بیل گیتس: ترامپ ذهن باز و پذیرایی دارد!

بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت در گفت‌وگویی تصویری با روزنامه گاردین درباره رویکرد ترامپ در مورد کمک‌های خارجی برای از میان بردن فقر گفته فکر می‌کند ترامپ در این‌باره با ذهن باز و پذیرا عمل می‌کند. گیتس گفته که فکر می‌کند می‌شود با ترامپ در این‌باره صحبت کرد و از او پرسید که چشم‌انداز دولتش درباره آفریقا چیست.
گیتس که به همراه همسرش یکی از بزرگترین خیریه‌ها در جهان را اداره می‌کنند، گفته است فکر می‌کند ترامپ تنها در زمینه‌هایی خاص ایدئولوژیک فکر می‌کند. وقتی خبرنگار از او پرسید که ترامپ مدام سخن از این می‌گوید که چرا باید این همه پول آمریکا در خارج از این کشور خرج شود، پس شما چطور می‌خواهید مردم را قانع کنید که برای از میان بردن فقر در دیگر نقاط جهان کمک مالی کنند، گفت: «اگر بتوانیم به مردم بفهمانیم که با کمکی هر چند اندک می‌توان جان کسی در نقطه‌ای دیگر از جهان را از خطر مرگ نجات داد، فکر می‌کنم که مردم حاضر به کمک‌کردن باشند.»
گیتس با اشاره به وضعیت آفریقا گفته که این قاره طی دهه‌های اخیر وضعیت خیلی بهتری پیدا کرده، اما هنوز هم مشکلات زیادی هست که باید به آنها رسیدگی شود. او گفت که مردم باید بدانند سخاوت‌داشتن در کمک به مردم آفریقا به هیچ‌وجه کار بیهوده‌ای نیست، چراکه نتایج آن به‌سرعت آشکار خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  348