شماره ۱۵۱۹ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
عدد روز

21 هزار گزارش گرانفروشی دریافت شد

غلامرضا صارمیان، مدیرکل امور حقوقی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان گفت: در شهریورماه امسال، گرانفروشی و تقلب بیشترین شکایت مردمی واصله به سامانه ۱۲۴ ستاد خبری بود و دراین‌باره بیش از ۲۱‌هزار گزارش دریافت شده است. او به فارس گفت: در شهریور مجموع 26‌هزار و 66 فقره شکایت مردمی دریافت  شده که از این تعداد 72‌درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته و 28‌درصد باقی‌مانده در دست بررسی کارشناسی از سوی مراجع است. صارمیان بیان داشت: از مجموع شکایات 88‌درصد مربوط به کالا و 12‌درصد مربوط به خدمات است، به‌طوری که بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و پوشک بچه و در بخش خدمات از رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک بوده است.

63 کامیون گوجه‌فرنگی تعزیراتی توزیع شد

عارف باوی، مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: در روزهای اخیر ۶۳کامیون گوجه‌فرنگی از گمرک شلمچه به تعزیرات جهت توزیع در بازار تحویل داده شد. او گفت: ۱۴ کامیون گوجه در روزهای گذشته که مشمول ممنوعیت صادرات بود، با حکم قضائی از سوی گمرک خرمشهر به تعزیرات تحویل داده شد تا در بازار توزیع شود.
باوی ادامه داد: همچنین دیروز ۴۹ کامیون گوجه‌فرنگی نیز با توجه به ممنوعیت صادرات با حکم قضائی تحویل تعزیرات استان شد که با توجه به سریع‌الفساد بودن در اختیار بازرگانی استان قرار گرفت تا در نخستین فرصت و با هدف تنظیم بازار در بین مردم توزیع شود.

2 میلیون تومان افزایش قیمت 206 و سمند

تازه‌ترین قیمت‌های خودرو حکایت از افزایش ۲‌میلیون تومانی قیمت پژو۲۰۶ تیپ ۵ و سمندال‌ایکس دارد. در معاملات دیروز بازار خرید و فروش خودرو پژو207 دنده‌ای با ثبات قیمت 84‌میلیون تومان، پژو405 GLX‌ با افزایش یک‌میلیون تومانی با قیمت 48‌میلیون تومان و پژو206 صندوق‌دار با افزایش 500‌هزار تومانی با قیمت 66‌میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.همچنین پراید 111 با کاهش500‌هزار تومانی با قیمت 34‌میلیون و 500 تومان، پژو پارس با کاهش 500‌هزار تومانی با قیمت 65‌میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با افزایش 2‌میلیون تومانی با قیمت 66‌میلیون تومان و سمندال‌ایکس با افزایش 2‌میلیون تومانی با قیمت 51‌میلیون تومان فروخته ‌شد.


تعداد بازدید :  319