شماره ۱۵۱۹ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
زنبیل

لوازم خانگی و آرایشی در صدر قاچاق
تسنیم| بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در شهریورماه مربوط به گروه‌های لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و صنایع غذایی و لوازم ‌یدکی بوده است. بر اساس گزارشی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه نیز به ترتیب مرتبط با گروه‌های لوازم خانگی با 3006‌میلیارد ریال، لوازم آرایشی و بهداشتی با 1904‌میلیارد ریال، مواد خوراکی و صنایع غذایی با 103‌میلیارد ریال، لوازم ‌یدکی با 60‌میلیارد ریال و سیگار، توتون، تنباکو و محصولات دخانی با 33‌میلیارد ریال است.

کاهش قیمت سیب‌زمینی و گوجه
مهر| رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه روند کاهش قیمت سیب‌زمینی در بازار آغاز شده است، گفت: قیمت گوجه‌فرنگی در سطح شهر به هر کیلو ۴۸۰۰ تا ۵هزار تومان رسیده است. اسدالله کارگر دراین‌باره گفته است: «معمولا افزایش قیمت در محصولات ناگهانی است، اما کاهش نرخ آنها به تدریج اتفاق می‌افتد. قیمت این محصول به تدریج به تعادل نزدیک می‌شود و درحال حاضر نرخ هر کیلوگرم سیب‌زمینی در سطح شهر بین ۳۱۰۰ تا ۴هزار تومان بسته به کیفیت محصول متغیر است. اکنون قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی هم در سطح شهر بین ۴۸۰۰ تا ۵هزار تومان است.»

چای ایرانی برنده جایزه جهانی غذا
یک برند چای ایرانی به عنوان یکی از برگزیدگان جایزه بین‌المللی طعم برتر انتخاب شد. جایزه طعم برتر که از جوایز بین‌المللی صنایع خوراکی و نوشیدنی است، سال 1994 توسط انجمن «Guild of Fine Foods» راه‌اندازی شد. لوح طعم برتر این انجمن هرساله به برترین محصولات صنایع خوراکی و نوشیدنی اهدا می‌شود. چای‌های کیسه‌ای و فله دارجلینگ، عسل و بابونه، معطر مخصوص، سیلان مخصوص، چای سبز نعنا تولید چای احمد در‌ سال 2018 جزو برندگان جایزه طعم برتر ‌سال 2018 قرار گرفت. با توجه به برگزیده‌شدن محصولات شرکت چای احمد این شرکت از این پس مجوز خواهد داشت که در کلیه محصولات خود از عنوان  تولیدکننده طعم برتر در سراسر دنیا استفاده کند.

 


تعداد بازدید :  338